تصمیمات سخت اروپایی‌ها برای مدیریت منابع مالی
تصمیمات سخت اروپایی‌ها برای مدیریت منابع مالی

فارس یه نقل از یورونیوز نوشت: نتایج تحقیقات جدید نشان داد، افزایش قیمت‌ها یک سوم اروپایی‌ها را در وضعیت مالی پرمخاطره قرار داده است.در این تحقیقات توانایی اروپایی‌ها برای خرید بررسی و مشخص شده است که این توانایی طی ۳ سال گذشته کاهش یافته و بسیاری از آنها را مجبور کرده تا وعده‌های غذایی خود […]

- تصمیمات سخت اروپایی‌ها برای مدیریت منابع مالی

فارس یه نقل از یورونیوز نوشت: نتایج تحقیقات جدید نشان داد، افزایش قیمت‌ها یک سوم اروپایی‌ها را در وضعیت مالی پرمخاطره قرار داده است.
در این تحقیقات توانایی اروپایی‌ها برای خرید بررسی و مشخص شده است که این توانایی طی ۳ سال گذشته کاهش یافته و بسیاری از آنها را مجبور کرده تا وعده‌های غذایی خود را کاهش دهند و انتخاب‌های مالی دشواری داشته باشند.
بر اساس نظرسنجی موسسه ایپسوس که یک جامعه ۱۰ هزار نفری را بررسی کرده است، ۲۹ درصد اعلام کردند، وضعیت مالی آنها در وضعیت مخاطره‌آمیزی است و هرگونه هزینه غیرمنتظره تعادل مالی آنها را به هم می‌زند.
از هر ۲ اروپایی نزدیک به یک نفر فکر می‌کنند در ماه‌های آینده با وضعیت خطرناکی مواجه و در برابر افزایش قیمت‌ها تسلیم خواهند شد. تنها ۱۵ درصد اطمینان دارند و نیازی به توجه به هزینه‌کردهای روزانه خود ندارند.
 بر اساس آمارهای یوروستات، در سال ۲۰۲۱ نرخ در معرض فقر قرار داشتن برای کل جمعیت اروپا ۱۷ درصد بوده است.
* شرایط دشوار مالی و اجبار به انتخاب‌های پیچیده
بر اساس نتایج این نظرسنجی، اکثریت قریب به اتفاق اروپایی‌ها به دلیل شرایط سخت مالی مجبور هستند در انتخاب‌های خود دقت کنند.
تورم افسارگسیخته تقریبا در تمامی بخش‌ها این «انتخاب‌های پیچیده» را به دنبال داشته است از جمله می‌توان به حذف یک وعده غذایی با وجود گرسنگی اشاره کرد. از هر ۳ اروپایی تقریبا یک نفر گفته، در هنگام گرسنگی یک وعده غذایی را حذف کرده است. کشورهای یونان و مولداوی در این زمینه بیشترین موارد را داشتند.
از دیگر انتخاب‌های سخت می‌توان به روشن نکردن وسایل گرمایشی، قرض گرفتن پول و عدم درمان مشکلات مربوط به سلامتی در مواجهه با افزایش هزینه‌ها را می‌توان نام برد.
نظرسنجی انجام شده توسط بنیاد جوزف راونتری (JRF) در ماه ژوئن نشان داد، ۵.۷ میلیون خانوار کم‌درآمد انگلیسی پول کافی برای تهیه غذا ندارند و این موسسه آن را «وضعیت عادی جدید وحشتناک» نامید.
بر اساس این نظرسنجی، افزایش قیمت مواد غذایی، از خرید مواد غذایی با تخفیف تا تهیه غذا از بانک‌های غذایی، تأثیرات متفاوت و در عین حال قابل توجهی بر عادات غذایی داشته است.
از میان افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، ۳۸ درصد اعلام کردند، دیگر قادر به خوردن ۳ وعده غذایی به طور منظم در روز نیستند؛ این در حالی است که تنها ۴۲ درصد هرگز صبحانه، ناهار و شام خود را به دلیل محدودیت‌های مالی حذف نکرده‌اند.
عمق فاجعه آن مشخص شد که برخی از والدین گفتند، برای تامین زندگی فرزندانشان مجبور شدند غذا خوردن خود را محدود کنند.
۲۱ درصد از والدین در این بررسی از  حداقل یک مورد از «عدم غذا خوردن به اندازه کافی» برای تامین تغذیه فرزندان خود خبر دادند.
* اکثریت نگران کنار آمدن با تورم هستند
هرچند روند رشد تورم متوقف شده اما افزایش قیمت مواد غذایی و مواد اولیه هنوز ادامه دارد بنابراین روند عدم توانایی خرید محصولات ادامه دارد.
نرخ تورم اروپا در سال ۲۰۲۲ سه برابر شده است و به علت افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده مسکن، آب، گاز و سایر هزینه‌ها که در یک سال ۱۸ درصد بالا رفته است، به رقم بی‌سابقه‌ای در تاریخ این قاره رسیده است.
بسیاری از اروپایی ها نه تنها می‌گویند که شرایط مالی بسیار دشواری دارند بلکه اعتراف کردند در مواجهه با تورم در لبه پرتگاه هستند.
بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در اکثر کشورها گفتند، از ترس افزایش قیمت مواد غذایی، انرژی و هزینه‌های متفرقه، نگران کنار آمدن با تورم هستند.
۶۲ درصد نگران افزایش قیمت مواد غذایی و ۵۹ درصد نگران هزینه‌های غیرمنتظره و قیمت گاز هستند.

منبع: اطلاعات انلاین