دولت و مجلس کمی هم به سفره مردم نگاه کنند
دولت و مجلس کمی هم به سفره مردم نگاه کنند

رضا حسینی جبلی در یادداشتی در نقد عملکرد مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ نوشت:   نیازی نیست شما اقتصاد دان باشید.نیازی نیست که شغلتان شغل مرتبط با اقتصاد باشد.حتی نیازی نیست کمترین شَمّ اقتصادی داشته باشید. حتی اگر هیچ اطلاعات اقتصادی هم نداشته باشید، به سادگی با نگاهی بسیار ساده ( و نه […]

- دولت و مجلس کمی هم به سفره مردم نگاه کنند

رضا حسینی جبلی در یادداشتی در نقد عملکرد مجلس شورای اسلامی در تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ نوشت:  

نیازی نیست شما اقتصاد دان باشید.
نیازی نیست که شغلتان شغل مرتبط با اقتصاد باشد.
حتی نیازی نیست کمترین شَمّ اقتصادی داشته باشید.

حتی اگر هیچ اطلاعات اقتصادی هم نداشته باشید، به سادگی با نگاهی بسیار ساده ( و نه منتقدانه) به لایحه بودجه۱۴۰۳ متوجه خواهید شد که چقدر این لایحه مردم ستیز تهیه شده است.

لایحه ای که در آن به مردم یا همان ولی نعمتان به تعبیر معمارکبیر انقلاب اسلامی به گونه ای دیگر نگاه کرده و سعی شده است با واژه های عوام پسندانه ای چون *جلوگیری از فرار مالیاتی و …* به آن رنگ و لعاب زیبا داده شود.

قطعا از این مجلس و نمایندگان آن با پشتوانه حداقلیِ رای مردم انتظاری بهتر از این هم نمی رفت و حتی اگر بر تنفس ملت هم مالیات وضع می کردند انتظارش را داشتیم اما کاش که بعضی نمایندگان محترم که در طول دوران نمایندگی خود در این دوره هیچ گامی جهت بهبود وضع معیشت مردم و جلوگیری از رانت‌خواری و ویژه خواری بر نداشتند در واپسین ماه های نمایندگی خود نه برای مردم ( که انتظاری بیهوده است) بلکه برای حفظ آبروی خودشان هم که شده لایحه ای تصویب می کردند که کمی هم در آن سفره مردم لحاظ شده باشد.

در شگفتم که بعضی نمایندگان محترم مجلس با عملکرد بسیار منفعلانه ای که در کنار( و نه در مقابل) دولت داشتند با چه رویی در حوزه های انتخابیه خود حاضر می شوند، و شگفت انگیز تر اینکه این عزیزان! بازهم کاندیدا شده اند و در صدد جلب آرای مردم هستند.

باید از ایشان پرسید شما که در سال پایانی نمایندگی، آخرین تیر مردم ستیزی خود را نیز از ترکش خارج و به سوی مردم رها کردید و با تصویب لایحه بودجه ای سراسر تورم زا میراثی شوم از خود باقی گذاشتید با چه اعتماد به نفسی دوباره پای در وادی انتخابات گذاشتید؟

و چه پشتوانه مردمی را احساس کردید که مجدد خود را لایق انتخاب شدن دانستید؟

با کدام عملکرد؟

با کدام نظارت؟

با کدام دلسوزی نسبت به مردم؟

نمایندگان محترم،

شما را ارجاع می دهم به حدیث نورانی نبوی، دیگر خود دانید و وجدانِ (ان شاءالله) بیدارتان و روزی که مال و بنون و مناصب دنیوی به هیچ کار نمی آید.
حاسِبوا أنْفُسَکُم قَبلَ أنْ تُحاسَبوا ، و زِنوها قَبلَ أنْ تُوزَنوا ، و تَجَهَّزوا للعَرْضِ الأکْبَرِ .حدیث پیش از آن که مورد حسابرسی قرار گیرید، خود به حساب نفستان برسید و پیش از آن که سنجیده شوید، خود نفستان را در ترازوی سنجش بگذارید و برای آن حسابرسی بزرگ آماده شوید.

منبع: اطلاعات انلاین