غول ایرانی پس از قهرمانی جوانان جهان: ترسو نیستم/ پرقدرت برمی‌گردم
غول ایرانی پس از قهرمانی جوانان جهان: ترسو نیستم/ پرقدرت برمی‌گردم

علیرضا یوسفی با قهرمانی در مسابقات جوانان جهان مکزیک توانست آخرین سال حضورش در رده سنی جوانان را با مدال طلا به پایان برساند. او در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا دچار مصدومیت شد و چندین ماه مشغول درمان بود. هرچند که به رکورد‌های خوب خود نرسیده بود، اما با این حال توانست از فرصت به […]

تیم ملی وزنه برداری جوانان, علیرضا یوسفی - غول ایرانی پس از قهرمانی جوانان جهان: ترسو نیستم/ پرقدرت برمی‌گردم

علیرضا یوسفی با قهرمانی در مسابقات جوانان جهان مکزیک توانست آخرین سال حضورش در رده سنی جوانان را با مدال طلا به پایان برساند. او در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا دچار مصدومیت شد و چندین ماه مشغول درمان بود. هرچند که به رکورد‌های خوب خود نرسیده بود، اما با این حال توانست از فرصت به دست آمده در جوانان جهان استفاده کند و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

علیرضا یوسفی درباره وضعیت خود در مسابقات جوانان جهان و کسب عنوان قهرمانی بیان کرد: بعد از مصدومیتی که برایم پیش آمد از آقای نصیر شلال سرمربی تیم ملی بزرگسالان اجازه گرفتم و به شهرم قائمشهر برگشتم. من در این مدت زیر نظر پزشکم درمان شدم و با یک برنامه‌ریزی خوب توانستم در بهترین زمان ممکن به مسابقات جوانان جهان برسم.

او ادامه داد: من یک ماه برای جوانان جهان تمرین کردم و قطعا در یک ماه نمی‌توان به اوج رسید و ۱۶ کیلوگرم با رکورد مجموع خودم فاصله داشتم. البته آدم ترسویی نیستم و با خیالت راحت زیر وزنه آمدم و حتی آرنجم را هم نبستم، اما درحد احتیاط، وزنه سنگین نزدم. برنامه‌ریزی ام برای مسابقات بزرگسالان جهان است که دو ماه پس از المپیک پاریس برگزار می‌شودتا در آنجا پرقدرت ظاهر شوم و یک مدال خوب بگیرم.

برای بزرگسالان آسیا آماده نمی‌شوم

یوسفی در پاسخ به این پرسش که تصمیم ندارد در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ شرکت کند؟ گفت: با آقای نصیرشلال صحبت کردم و فکر نمی‌کنم شرایطم برای حضور در مسابقات بزرگسالان آسیا مناسب باشد. در مسابقات جوانان جهان، چون آخرین سال حضورم در رده سنی جوانان بود، شرکت کردم تا حرف و حدیثی نباشد. برای بزرگسالان آسیا بعید می‌دانم سرحال باشم. برنامه من این است بعد از مسابقات جوانان جهان تمرینات بدنسازی و حرکت‌های اصلاحی انجام دهم. همچنین طبق هماهنگی با دکتر نوروزی قرار است آرنجم را PRP کنم تا زیر وزنه سنگین اذیت نشوم، چون زیر وزنه‌های سنگین‌تر کمی درد می‌گیرد.

مصدوم نمی‌شدم سهمیه المپیک را از دست نمی‌دادم

قهرمان جوانان جهان با اشاره به مصدومیت بدموقع خود تصریح کرد: بد موقع مصدوم شدم و اگر این مصدومیت برای من اتفاق نمی‌افتاد شاید حتی سهمیه المپیک را هم از دست نمی‌دادم، اما قسمت این بوده است. اگر شرایط خوب پیش رود و آسیب نبینم برای المپیک ۲۰۲۸ می‌خواهم وزنه‌های خوبی بزنم و مدال بگیرم.

بی‌توجهی برایم عادی شده است

او در مورد اهمیت کسب مدال طلای جوانان جهان گفت: مدال جوانان جهان ارزشمند است، اما هدف من مدال آوری در رده بزرگسالان است و خیلی به اینکه در رده جوانان مدال‌آوری داشته‌ام توجه نمی‌کنم. برای رده بزرگسالان برنامه ریزی دارم تا پرقدرت این رده را هم پشت سر بگذارم. مدال جوانان جهان از لحاظ مالی چیزی نداشته است، اما آنقدر کم توجهی دیدیم که برای ما عادی شده است و نمی‌توانیم مجبورشان کنیم پول بدهند و باید بسازیم. البته افراد و دوستانی هستند که همیشه هوای من را داشته‌اند و به امید آن‌ها جلو رفته‌ام و همین روند را ادامه می‌دهم تا شاید یک روزی مسئولان کوتاه بیایند (با خنده). اگر کوتاه هم نیامدند، اشکالی ندارد.

منبع : ایسنا

باشگاه خبرنگاران