قانع: بازیکنان ما چند تجربه جهانی دارند و جسورتر شده‌اند
قانع: بازیکنان ما چند تجربه جهانی دارند و جسورتر شده‌اند

به گزارش زیرنویس، خدیجه قانع مربی تیم ملی هندبال قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، عنوان کرد: امسال دومین حضور پیاپی ما در این مسابقات است. برخی تیم‌های اروپایی هم شانس دو بار پیاپی در مسابقات جهانی را نداشته‌اند اما تیم ایران موفق شد دوبار کسب سهمیه کند. وی با بیان اینکه در اولین […]

به گزارش زیرنویس، خدیجه قانع مربی تیم ملی هندبال قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان، عنوان کرد: امسال دومین حضور پیاپی ما در این مسابقات است. برخی تیم‌های اروپایی هم شانس دو بار پیاپی در مسابقات جهانی را نداشته‌اند اما تیم ایران موفق شد دوبار کسب سهمیه کند.

وی با بیان اینکه در اولین دوره پوشش تیم و حجاب بازیکنان ما مسئله اصلی بود، خاطرنشان کرد: شرایط طوری بود که تیتر اول روزنامه‌ها و تبلیغات تیم‌ها به سمت بازی ایران با سایر تیم‌ها رفته بود.

قانع در پاسخ به این سوال که سطح فنی تیم نسبت به دوره‌های قبل چقدر تغییر کرده، گفت: تیم ما نسبت به دوره قبل میانگین قدی کوتاه‌تری دارد اما آنها جسوترتر شده‌اند چون چند تجربه جهانی داشته‌اند به همین دلیل در این دوره مسلما استرس کمتر است. هر چند مسابقات جهانی استرس دارد اما بار اول فرق می‌کند و قطعا در این دوره کمتر خواهد بود.

وی به حضور ترکیب جوان تیم در مسابقات جهانی اشاره کرد و یادآور شد: بازیکنان جوانان و نوجوانان تجربه جهانی دارند و این سومین تجربه جهانی آنهاست. این نکته مثبتی است و حتی آنها روش بازی با تیم‌های مهم و مطرح را می‌دانند.

مربی تیم ملی هندبال کشورمان در خصوص رقیبان ایران در این مسابقات، گفت: گروه سختی داریم. دو تیم اروپایی لهستان و آلمان در گروه ما هستند که در آخرین مسابقات آلمان با اختلاف دو گل لهستان را شکست داده و ژاپن هم سال‌هاست در مسابقات حاضر اسا اما امسال کره قهرمان جهان را شکست داد. به نظر می‌رسد ژاپن روند خوبی را در بازی‌ها طی کرده است. امیدواریم بازی خوبی مقابل این تیم‌ها داشته باشیم. امید ما برای بهترین عملکرد و حضور در دور دوم است و امیدواریم رتبه بهتری از ۳۲ تیم داشته باشیم. دوره قبل ۳۱ شدیم و انتظار داریم این رتبه ارتقا پیدا کند. موفقیت ما زمان می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که بازیکنان در دوره‌های قبلی در نیمه دوم از لحاظ بدنی کم می‌آوردند آیا این‌مشکل حل شده است، تصریح کرد: مربی بدنساز اضافه شده و این استارت خوبی است. در برنامه تخصصی فدراسیون این مسئله در نظر گرفته شده که در بدنه تیم به صورت دائم مربی بدنساز را داشته باشیم.

قانع همچنین درباره مریخی و توجه فدراسیون جهانی به این بازیکن، عنوان کرد: تیم از نظر تکنیکی بهتر شده و امید داریم در این دوره بهتر باشیم. مریخی در رده جوانان بوده و مسلما می‌تواند درخشش خوبی در مقابل بزرگترهای دنیا داشته باشد. خلیلی هم لژیونر است و نظرها را به خود جلب کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس