رحمتی: پرسپولیس و سپاهان با آن همه سابقه و بازیکن در لیگ قهرمانان به چالش خوردند
رحمتی: پرسپولیس و سپاهان با آن همه سابقه و بازیکن در لیگ قهرمانان به چالش خوردند

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی با بمبئی سیتی در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: همه می دانیم نساجی مازندران یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا است و با توجه به برنامه‌ها و قوانینی که در فوتبال ایران بابت بازیکنان بزرگسال، زیر ۲۳ و زیر ۲۵ […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مهدی رحمتی در نشست خبری پیش از بازی با بمبئی سیتی در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: همه می دانیم نساجی مازندران یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا است و با توجه به برنامه‌ها و قوانینی که در فوتبال ایران بابت بازیکنان بزرگسال، زیر ۲۳ و زیر ۲۵ سال وجود داشن بیشترین تیمی که متضرر شد، نساجی بود.

وی افزود: نساجی سال‌ها روی پایه‌اش کار کرده بود و بازیکنان جوان زیادی داشت. نمی‌توانستیم جوان‌ها را از دست بدهیم و بازیکنان بزرگسال به ما اضافه شدند. شرایط برنامه‌ریزی لیگ هم به شکلی بود که هر ۳_۴ روز یک بار بازی کردیم. مقداری کمبود بازیکن به تیم ما لطمه زد. سال اولی بود که در لیگ قهرمانان شرکت کردیم و توانستیم سه امتیاز بگیریم. دیدار فردا نیز مانند بازی‌های قبلی برای ما مهم است. با همه توان و انرژی در دیدار فردا شرکت می‌کنیم و هدف ما کسب ۳ امتیاز است.

سرمربی نساجی خاطرنشان کرد: در وقفه ایجاد شده در لیگ توانستیم تغییرات خیلی خوبی را در کادرفنی و شاکله تیم ایجاد کنیم. فردا تلفیقی از بازیکنان جوان، آینده دار و باتجربه را در تیم خواهیم داشت. ان‌شاءالله با تمام توان برای کسب ۳ امتیاز تلاش می‌کنیم‌.

رحمتی در پاسخ به سوال خبرنگار زیرنویس مبنی بر اینکه در روز قرعه‌کشی این تصور ایجاد شد که نساجی در گروه راحتی قرار گرفته و می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند اما به جز الهلال در گروه این تیم نوبهار ازبکستان قرار گرفته که قهرمان این کشور است و بازیکنی مثل ارونوف را در اختیار دارد که تیم ملی کشورمان را هم بسیار اذیت کرد و در این وضعیت به نظر می‌رسد با اتمام لیگ قهرمانان نساجی بتواند به شرایط عادی بازگردد، گفت: در روز قرعه کشی در گروهی قرار گرفتیم که قهرمان و پرافتخارترین تیم آسیا یعنی الهلال، نوبهار، قهرمان ازبکستان و بمبئی سیتی، قهرمان هند در آن حضور داشتند. نساجی سال قبل شرایط تیمی خوبی نداشت و عملا ساخت تیم را از امسال شروع کردیم. لیگ قهرمانان بازیکن باتجربه، بزرگ و باکیفیت می‌خواهد. بازیکنان من خیلی خوب هستند اما تجربه این مسابقات را ندارند.

وی افزود: سپاهان و پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند اما با آن همه بازیکن، سابقه و تجربه به چه چالش هایی کشیده شدند. نساجی که یک تیم جوان و تازه راه‌یافته به لیگ قهرمانان بود‌. هدف ما این است برای آینده شرایطی فراهم کنیم که دست کم نساجی بتواند یک سال در میان یا ۲ سال در میان در این رقابت‌ها حاضر باشد‌. امسال کار را استارت زدیم. همیشه لیگ قهرمانان از بهمن شروع می‌شد. تیم‌ها لیگ را شروع کرده و با بررسی نقاط ضعف و قوت در نیم فصل فرصت داشتند بازیکن اضافه کنند اما امسال همزمان با شروع لیگ، جام باشگاه‌های آسیا هم شروع شد.

سرمربی نساجی افزود: در ۲ جبهه می‌جنگیدیم. بچه ها آنچه در توان داشتند در زمین گذاشتند. همین تیم نوبهار را در ازبکستان زمین‌گیر کرده بودیم. روی اتفاقی که در VAR برای ما افتاد، نزدیک ۵۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کردیم و داور ۱۴ دقیقه وقت اضافی گرفت. یک نکته جالب این بود داور آن بازی داور بازی تیم ملی ما با ازبکستان بود اما در آن مسابقه خیلی اذیت شدیم. در طول بازی ها تمام اتفاقات به ضرر ما بود.

رحمتی تاکید کرد: اگر دقیقه ۹۷ بازی رفت با نوبهار گل به خودی نمی‌خوردیم و از آن بازی مساوی بیرون می‌آمدیم می‌توانستیم این شرایط را داشته باشیم که در تهران نوع دیگری با نوبهار بازی کنیم. در تهران نیز بالای ۶_۵ موقعیت ۹۰_۸۰ درصدی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم‌. البته حضور در لیگ قهرمانان برای من و مجموعه نساجی تجربه خیلی خوبی بود که برای آینده از قبل در نظر بگیریم در چه تورنمنتی می‌خواهیم شرکت کنیم‌. مقابل الهلال و نوبهار ۲ بازیکن تاثیرگذار ما محروم شدند و عملا برای بازی فردا هم آنها را نداریم. مگر چند بازیکن داریم که برای ۳_۲ بازی هم ۲ بازیکن محروم داشته باشیم.

وی افزود: از طرفی ۳_۲ بازیکن مصدوم داشتیم و مقداری دست ما خالی شد. این فشار در لیگ هم همراه ما بود. ۴ پس از بازی رفت با نوبهار با سپاهان،  ۴ روز بعد از آن با تراکتور و مجدد ۴ روز بعد بار دیگر با نوبهار بازی کردیم. مگر یک تیم چه قدر توانایی دارد؟ سپاهان در بازی آخرش به ۵ بازیکن ملی‌پوش خود استراحت داده و نورافکن هم مصدوم بود اما یک تیم سرحال در زمین شامل جوان، باتجربه و خارجی داشت که توانستد به تیم کمک کنند. قطعا از بازیکنان غایب مقابل استقلال خوزستان امشب در لیگ قهرمانان استفاده می‌کنند. تجربه خیلی بود و ان‌شاءالله در ادامه راه یک تیم داریم که همه بچه‌هایش هم‌قسم و مصمم شده‌اند تا از این شرایط خارج شویم.

سرمربی نساجی عنوان کرد: نمی‌خواهم اشاره کنم اما همه بازی‌هایی که می‌خواستیم در خارج از خانه بازی کنیم لغو شد و در خانه بازی کردیم که به این تیم جوان فشار آورد. نساجی تیم جوان و خیلی خوب است. اطمینان دارم در ادامه راه با برداشته شدن فشار بازی‌های آسیایی از روی تیم به نوار موفقیت‌ها برمی‌گردیم و سر قول خود هستم که رتبه تک رقمی را در لیگ حفظ می‌کنیم.

رحمتی درمورد عجول بودن هواداران نساجی، گفت: ما بهترین هواداران ایران را داریم. همه می‌دانیم طرفداران نیز از بازیکنان توقع نتیجه دارند. چه بسا اولین بار است که این تیم به لیگ قهرمانان آمد اما هوادار توقع صعود داشت. این موضوع منطقی یا غیرمنطقی، هیجانی، غیرهیجانی یا احساسی بود نمی‌دانم اما این بهترین هواداران توقع نتیجه‌گیری دارند. ما هم باید تمام توان خود را بگذاریم اما یک موضوع ذهن مرا مشغول کرده است. از روزی که به نساجی آمدم، فهمیدم هوادارانش واقعا فوتبال فهم هستند و شرایط را کامل درک می‌کنند.

وی افزود: هیچ سالی این اتفاق نیفتاده که در اولین فهرست ۲۳ نفره لیگ قهرمانان، ۵ بازیکن بومی روی نیمکت باشند. قول می‌دهم جوانان بومی ما برای سال‌های آینده در بهترین‌ تیم‌های ایران یا شاید در تیم ملی بازی کنند. توان تقابل با الهلال را نداریم. هرچه قدر بخواهیم فوتبال بازی کنیم، نمی‌توانیم مقابل این تیم یا نوبهار که سال‌ها است در رتبه اول، دوم یا سوم ازبکستان قرار می‌گیرد، بازی کنیم. باید جایگاه سال قبل خود را ببینیم.

سرمربی نساجی گفت: همین الان تیمی مثل تراکتور خیلی تغییرات داشته و بازیکنان خارجی و داخلی خیلی خوبی گرفته اما زمان می‌برد یک تیم واقعی و منسجم شود. در شرایطی که ما یک تعداد بازیکن به تیم آورده‌ایم که تمام تلاش خود را می‌کنند. شاید فردا ۴_۳ بازیکن جوان ما از ابتدا در ترکیب اصلی قرار بگیرند. انتقاد از نتیجه نگرفتن به روی چشم من. پاسخگوی هواداران هستم و پاسخ آنها را می‌دهم اما توقع دارم فشار را از روی دوش بازیکنان بردارند تا بتوانند در زمین  فوتبال بازی کنند.

رحمتی گفت: وقتی ۵ موقعیت گل را در بازی با نوبهار روی استرس، هیجان و هر موضوع دیگری از دست می‌دهید یعنی تیم‌تان فوتبال بازی کرده و فرصت ایجاد می کند. شرایط خوبی دارد. در بازی آخر مقابل ذوب آهن جدا از تحت فشار بودن بازیکنان و اینکه مدام پی گوییم باید ببریم، هجمه زیادی هم ایجاد و باعث شد تمرکز کافی را در زمین نداشته باشیم. به همین دلیل تیم لطمه خورد. باید بار را از روی تیم برداریم و اجازه بدهیم فوتبالش را بازی کند. هرچند من در مربیگری جوان هستم و چهارمین سال مربیگری‌ام است اما این تجربه را در ۲ تیم قبلی هم داشتم.

وی عنوان کرد: در پدیده پس از پنجره نقل و انتقالات نیم فصل شرایط تیم ما عوض شد. در ۶ بازی آخر شانس کسب سهمیه را داشتیم که به خاطر برخی اتفاقات نتوانستیم این کار را انجام بدهیم. در آلومینیوم هم شرایط خیلی خوبی داشتیم. در نساجی نیز وضعیت به شرایط خوب بازمی‌گردد. فرق آلومینیوم با نساجی این است که ۱۱ بازیکن فیکس خود را حفظ کردیم اما آیا شرایطی وجود داشت که بازیکنان سال قبل نساجی حفظ شوند؟ این مهم‌ترین بحثی است که زمان می‌برد. از هواداران خواهش می‌کنم از نساجی حمایت کنند زیرا با یک برد و کسب ۳ امتیاز، هم به لیگ بازمی‌گردیم و هم شرایط جدولی‌مان خوب می‌شود. ۲ بازی عقب افتاده نساجی در لیگ خیلی می‌تواند کلید موفقیت ما برای لیگ برتر باشد.

پایان پیام/

 

 

 

منبع: فارس