واکنش کمیته المپیک به انتقادات علیرضا دبیر
واکنش کمیته المپیک به انتقادات علیرضا دبیر

کمیته ملى المپیک به اظهارات انتقادى رییس فدراسیون کشتى پاسخ داده است.

واکنش کمیته المپیک به انتقادات علیرضا دبیر

به گزارش “ورزش سه”، علیرضا دبیر در جریان مجمع عمومی فدراسیون کشتی اعلام کرد که کمیته ملی المپیک ۳ میلیارد به این فدراسیون پول داده و با این وضعیت کشتی تیم دوم یا سوم خود را به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کند.
رییس فدراسیون کشتی که از دبیرکل کمیته ملی المپیک به شدت انتقاد کرده بود، حالا با واکنش رسمی کمیته ملی المپیک مواجه شده است.

در این بیانیه آمده است:

در خصوص اظهارات جناب آقای علیرضا دبیر، رئیس محترم فدراسیون کشتی، در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون که در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۲۷ برگزار گردید، روابط عمومی کمیته ملی المپیک جهت تنویر افکار عمومی و احترام به جامعه مخاطبان ورزش کشور، مطالبی را به شرح ذیل اعلام می‌نماید.

جناب آقای دبیر در مجمع فدراسیون اعلام نموده که “چهارماه از سال گذشته و کمیته ملی المپیک فقط ۳ میلیارد تومان به ما داده است.”

در این زمینه باید متذکر شد که کمیته ملی المپیک در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان به فدراسیون کشتی کمک نموده که ۸۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بورسیه ورزشکاران المپیکی بوده است و در ۳ ماهه اول سال جاری نیز تاکنون مبلغ ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به این فدراسیون واریزی داشته و نیز مبلغ ۲۴۵ میلیون تومان هم برای بورسیه ورزشکاران المپیکی به آن فدراسیون پرداختی داشته است.

همچنین کمیته ملی المپیک برای اعتبارات سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۳ میلیارد تومان برای آن فدراسیون در جدول توزیع اعتبارات بودجه توسط هیات اجرایی مصوب نموده است و در صورت لزوم مساعدت‌های بیشتری هم انجام خواهد شد.

در خصوص بند فوق لازم به توضیح است که رسالت کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه، مساعدت در جهت تهیه بلیط و اعزام ورزشکاران به بازی‌های آسیایی و المپیک بوده و این کمیته ردیف مستقلی جهت کمک به فدراسیون‌های ورزشی در ردیف‌های بودجه‌ای خود ندارد.

همچنین در کنار کمک‌های این کمیته، وزارت ورزش وجوانان و دولت و مجلس محترم نیز اعتبارات قابل توجهی برای آن فدراسیون لحاظ نموده که این اعتبارات تلاش رئیس محترم فدراسیون بوده که جای تشکر دارد.

جناب آقای دبیر در قسمت دیگری از صحبت‌های خود اعلام نموده که با این بودجه که کمیته به کشتی داده است در صورت عدم مساعدت، تیم دوم یا سوم را به بازی‌های آسیایی می‌فرستیم.

1830294

در این خصوص باید عنوان نمود که فدراسیون‌ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی دارای ساختار و تشکیلات بوده و رئیس فدراسیون با رأی اعضاء مجمع به مدت ۴ سال برای تولی امور مربوط به آن فدراسیون اعم از ورزشی، عمرانی، فرهنگی و… انتخاب گردیده و خود پاسخگوی نتایج ضعیف یا قوی و افتخار آفرین رشته ورزشی مربوطه خواهد بود و کمیته ملی المپیک همواره نقش حمایتی خود را طی ادوار گذشته و در بازه زمانی فعلی برای فدراسیون‌های ورزشی بخصوص فدراسیون‌های مدال‌آور ایفا نموده و از این پس نیز بنابر بضاعت و منابع در اختیار، در کنار فدراسیون‌های ورزشی از جمله رشته ملی و محبوب کشتی برای کسب نتایج مطلوب و رقم زدن نشاط اجتماعی در جامعه خواهد بود.

در پایان انتظار می‌رود فدراسیون کشتی هم همانند سایر فدراسیون‌ها با بهترین ترکیب تیم‌های ملی و برای کسب بهترین نتایج تاریخ کشتی برای کمک به موفقیت کاروان جمهوری اسلامی و اهتزاز پرچم مقدس ایران نقش آفرینی نماید.

منبع :ورزش ۳

  • منبع خبر : ورزش 3