به گزاش زیرنویس، سید مازیار رضوی در گفت وگویی با اشاره به آخرین جزئیات آتش سوزی در جنگل‌های گیلان اظهار کرد: وزش باد و افزایش دما و گاهاً سهل انگاری مردم سبب شده تا عرصه‌های جنگلی گیلان درگیر آتش سوزی باشد. وی از وقوع حریق در ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی گیلان خبر داد و […]

به گزاش زیرنویس، سید مازیار رضوی در گفت وگویی با اشاره به آخرین جزئیات آتش سوزی در جنگل‌های گیلان اظهار کرد: وزش باد و افزایش دما و گاهاً سهل انگاری مردم سبب شده تا عرصه‌های جنگلی گیلان درگیر آتش سوزی باشد.

وی از وقوع حریق در ۱۰۵ هکتار از عرصه‌های جنگلی گیلان خبر داد و افزود: این آمار آتش سوزی در ۱۲ شهرستان و در ۵۰ نقطه گیلان اتفاق افتاده است.

رضوی ادامه داد: شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، تالش، رشت، رودبار، رضوانشهر، سیاهکل، صومعه سرا، لاهیجان، ماسال و شفت درگیر حریق بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش و فعالیت یگان حفاظت منابع طبیعی، محیط زیست و نیروهای مردمی حریق مهار شده است، ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی این ۱۲ شهرستان در منطقه مستقر و به صورت آماده باش هستند تا در هنگام وقوع آتش سوزی‌های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

رضوی با تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی در جنگل‌ها به ویژه در فصل بادخیز پاییز بیان کرد: حفظ و صیانت از عرصه‌های جنگلی با مشارکت مردم تحقق می‌پذیرد.

منبع خبر: رکنـا