مرد دستفروش که در درگیری خونین با همکارش او را به قتل رسانده است، به قصاص محکوم شد.    متهم که مدعی بود در دفاع از خودش دست به قتل زده است و دفاع مشروع کرده، از سوی دادگاه محکوم شد و گفته‌های او مورد قبول قرار نگرفت.   متهم پرونده به نام سامان یک […]

مرد دستفروش که در درگیری خونین با همکارش او را به قتل رسانده است، به قصاص محکوم شد.

 

 متهم که مدعی بود در دفاع از خودش دست به قتل زده است و دفاع مشروع کرده، از سوی دادگاه محکوم شد و گفته‌های او مورد قبول قرار نگرفت.

 

متهم پرونده به نام سامان یک سال قبل با پلیس و اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. وقتی ماموران در محل حاضر شدند جسم نیمه‌جان مردی به نام حامد را دیدند که روی زمین افتاده بود. با انتقال حامد به بیمارستان عملیات نجات او آغاز شد اما راه به جایی نبرد و پسر جوان جان باخت.

 

سامان به پلیس گفت: من ضارب بودم اما شروع‌کننده دعوا حامد بود. او به سمتم حمله کرد. چون دخترم پیشم بود، به دعوا ادامه ندادم اما حامد باز هم به من حمله کرد و اگر نمی‌زدمش او مرا می‌زد.

 

با بازداشت سامان و درخواست قصاص از سوی اولیای دم، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی، سامان اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: برای دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.

 

او توضیح داد: حامد مشروب خورده و مست بود. به همین خاطر با یکی از مشتری‌هایش درگیر شد و فحاشی کرد. به او اعتراض کردم و گفتم ما مشتری داریم و نباید فحاشی کند. یک‌دفعه شیشه شکسته از زمین برداشت و به سمتم حمله‌ور شد. دختر خردسالم آنجا بود و بسیار ترسیده بود. دخترم را به پشت دکه بردم و خودم هم آنجا ماندم و نخواستم درگیر شوم. یک‌دفعه حامد از پشت با شیشه شکسته نوشابه ضربه‌ای زد که زخمی‌ شدم. او دست‌بردار نبود و می‌خواست بار دیگر حمله کند. برای اینکه او را بترسانم چاقویی به دست گرفتم. قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم چطور شد که در درگیری چاقو به سینه‌اش برخورد کرد.

 

متهم ادامه داد: برای دفاع از خودم و دخترم ناچار شدم چاقو بکشم. من فقط می‌خواستم او بترسد و دست از سرم بردارد. باور کنید خصومتی با حامد نداشتم و از مرگش پشیمان هستم. اگر او را نزده بودم حتماً کشته می‌شدم. من برای دفاع از خودم مجبور به این کار شدم.

 

هرچند سامان مدعی بود قصد قتل نداشته و شروع‌کننده دعوا هم نبوده است اما چون ضربه کشنده را زده و چاقو داشته در حالی که مقتول چاقویی نداشته است، قضات دفاعیات او را قبول نکردند و حکم قصاص او را صادر کردند.

اعتمادآنلاین

+