در پایان مرحله گروهی ۳ تیم برتر دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند؛ بر این اساس هم‌اکنون تیم سپاهان با ۱۰ امتیاز بهترین تیم دوم است و پس از آن نوبهار ازبکستان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است. در رده سوم بهترین تیم‌های […]

- شرایطی احتمالی صعود پرسپولیس و سپاهان/ یک تیم ایرانی در آسیا قربانی می‌شود؟

در پایان مرحله گروهی ۳ تیم برتر دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند؛ بر این اساس هم‌اکنون تیم سپاهان با ۱۰ امتیاز بهترین تیم دوم است و پس از آن نوبهار ازبکستان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است. در رده سوم بهترین تیم‌های دوم هم پرسپولیس با ۸ امتیاز قرار دارد و پس از وی هم الشارجه با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر ایستاده است.

بازی آخر سپاهان مقابل الاتحاد خواهد بود و در صورت پیروزی صدرنشین خواهد شد، در صورت تساوی ۱۱ امتیازی خواهد شد و شانس بالایی برای صعود خواهد داشت. این تیم در آستانه صعود به دور بعد قرار دارد. هرچند در صورت شکست سپاهان و پیروزی پرسپولیس و شارجه، شاگردان مورایس از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت. در شرایطی که در صورت مساوی سپاهان و الاتحاد، با پیروزی با تفاضل ۸ و ۹ گله پرسپولیس و شارجه، طلایی‌پوشان از صعود به مرحله بعد بازخواهند ماند.

پرسپولیس هم با تساوی مقابل النصر، ۸ امتیازی شد و در دیدار آخر خود مقابل الدحیل حذف شده باید پیروز شود. الشارجه قرمزپوشان را تعقیب می‌کنند و شاگردان گل محمدی در صورت پیروزی شرایط خوبی برای رسیدن به مرحله بعد خواهند شد؛ آن‌هم با نبردن شارجه یا پرگل نبردن آن، برد السد و شکست سپاهان. با تساوی پرسپولیس برابر نماینده قطر، اگر شارجه و السد هم موفق به پیروزی نشوند، سرخ‌پوشان به مرحله بعد صعود خواهند کرد. اما در صورت شکست پرسپولیس، اگر شارجه و پاختاکور موفق به کسب پیروزی شوند، شاگردان گل‌محمدی وداع تلخی با آسیا خواهند داشت. اگر بازی پرسپولیس و الدحیل با نتیجه مساوی تمام شود، برد شارجه و پاختاکور می‌تواند بازهم به معنای حذف پرسپولیس باشد. شکست هم به معنای حذف از مرحله گروهی است.

منبع: خبـر ورزشی