به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، کابینه جنگی رژیم اسرائیل با اشاره به استقبال اسرائیل در تمدید آتش بس با هدف تبادل بیشتر اسرا از آمادگی این رژیم به آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی دیگر خبر داد. در همین ارتباط، روزنامه تایمز اسرائیل دوشنبه شب گزارش داد: «کابینه جنگی اسرائیل امشب فهرستی از ۵۰ زندانی […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، کابینه جنگی رژیم اسرائیل با اشاره به استقبال اسرائیل در تمدید آتش بس با هدف تبادل بیشتر اسرا از آمادگی این رژیم به آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی دیگر خبر داد.

در همین ارتباط، روزنامه تایمز اسرائیل دوشنبه شب گزارش داد: «کابینه جنگی اسرائیل امشب فهرستی از ۵۰ زندانی زن فلسطینی را به عنوان بخشی از توافقنامه تمدید آتش بس موقت ۲ روزه جدید با حماس در مقابل آزادی حدود ۲۰ اسرائیل نزد حماس موافقت کرده است.»

از سوی دیگر، سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل تاکید کرد: در جنگ حداقل ۱۲۰۰ اسرائیلی کشته شدند و بیش از ۹ هزار اسرائیلی دیگر نیز زخمی شدند.

این سخنگو افزود: حماس می‌داند که ما از تمدید آتش بس استقبال می‌کنیم و می‌خواهیم که ۵۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند.

وی افزود: به خانواده‌های ۳۹۲ نظامی اسرائیلی که از ۷ اکتبر تا کنون کشته شدند، کشته شدن آنان را اطلاع دادیم.

وی تصریح کرد: هنوز ۱۸۴ اسیر اسرائیلی که ۸۰ تن از آنها دو تابعیتی هستند در اختیار حماس هستند.

سخنگوی کابینه رژیم اسرائیل در ادامه گفت: اگر حماس تمدید آتش را بخواهد در مقابل هر روز آتش بس اضافی باید ۱۰ اسیر را آزاد کند.

پیشتر وزارت امور خارجه قطر اعلام کرده بود که جنبش حماس ۶۹ اسیر اسرائیلی را در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک اسیر فلسطینی در چهار روز اول توافق آتش بس که دو طرف با میانجیگری قطری-مصری-آمریکایی به دست آوردند، آزاد کرده است.

در همین حال، ناتو خواستار تمدید آتش بس انسانی در غزه شد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز خواستار تمدید آتش بس انسانی در نوار غزه شد.

منبع: مـهر