ریزش رای مردم ملاک ما نیست!
ریزش رای مردم ملاک ما نیست!

مهر نوشت: علی خضریان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره نقش تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنبش دانشجویی یکی از حلقه‌های میانی است که می‌تواند تحولات اجتماعی را نمایندگی کند. وی افزود: دانشگاه و کرسی‌های آزاداندیشی محل پرسشگری و پاسخگو کردن مسئولان […]

- ریزش رای مردم ملاک ما نیست!

مهر نوشت: علی خضریان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز درباره نقش تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنبش دانشجویی یکی از حلقه‌های میانی است که می‌تواند تحولات اجتماعی را نمایندگی کند.

وی افزود: دانشگاه و کرسی‌های آزاداندیشی محل پرسشگری و پاسخگو کردن مسئولان است و دانشجو باید از این ابزارها برای مطالبه گری استفاده کند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس نقش قانونگذاری مهمی دارند و تشکل‌های دانشجویی باید از نمایندگان پرسشگری کنند و باید به دنبال پویایی انتخابات و ورود نمایندگان کارآمد و با برنامه باشند.

وی با اشاره به تشکل‌های دانشجویی ادوار مختلف گفت: تشکل‌های دانشجویی اجازه ندهند فضای گفت‌وگو مسدود شود و فضا سیاه و سفید و صفر و یک شود. تشکل‌های دانشجویی اجازه دهند تا افکار مختلف رشد کنند و نباید دانشجو پیاده نظام جریان‌های سیاسی شود.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تشکل‌های دانشجویی استقلال تشکیلاتی خود را حفظ کنند و اجازه ندهند جریان‌های بیرونی دخالت کنند.

وی با اشاره به اهمیت مجلس بیان کرد: جریان دانشجویی بر اساس شاخص مشخصی باید افراد و نمایندگان را ارزیابی کند و درگیر تبلیغات رسانه‌ی نشود.

خضریان گفت: بر اساس ایده و منطق حکمرانی باید نامزدها و نمایندگان ارزیابی شوند؛ بنابراین افراد بر اساس کارآمدی، تعهد و ساده زیستی و روحیه جهادی و انقلابی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با انتقاد از پدرخوانده‌های سیاسی گفت: تشکل‌های دانشجویی افراد اصلح را معرفی کنند و مقابل پدرخوانده‌های سیاسی مقابله کنند.

خضریان در پاسخ به نماینده بسیج دانشجویی که به عملکرد مجلس یازدهم در شفافیت و کاهش نرخ تورم و دلار و رانت خواری برخی نمایندگان گفت: تشکل‌های دانشجویی بررسی کنند و ببینند کدام نمایندگان مخالفت کردند و این امر را بیان کنند هر چند امروز بیش از ۲۰۰ نماینده داوطلبانه شفافیت را اجرا می‌کنند.

وی درباره عملکرد اقتصادی مجلس گفت: تشکل‌های دانشجویی باید اعضای کمیسیون اقتصادی را دعوت و ملزم به پاسخگویی کنند.

خضریان در پاسخ به سوال نماینده تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره عملکرد ضعیف مجلس یازدهم در برخی عرصه‌ها و موفقیت‌ها در تصویب قوانینی مثل قانون جوانی جمعیت گفت: ما پیگیر بودیم که بر رفتار نمایندگان نظارت کنیم ولی نمایندگان رأی ندادند.

وی درباره طرح صیانت گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری مسأله ساماندهی فضای مجازی است و یک طرح آماده شده ولی عده‌ای به دنبال ایجاد هراس هستند وگرنه این طرح مثل هر طرحی دیگر است و اگر ایراد دارد باید رفع ایراد شود.

خضریان بیان کرد: برخی می‌گویند ساماندهی فضای مجازی ریزش رأی دارد و این ملاک نیست، ملاک دفاع از ارزش‌ها و دغدغه‌ها رهبری انقلاب است. حتی عقلانیت حکم می‌کند تا فضای مجازی اختیارش دست خودمان باشد؛ همچنین طرح صیانت و عفاف و حجاب در مجلس تصویب نشده است.

وی در پاسخ به انتقادات صریح دانشجویان در انتصابات نمایندگان در بخش‌های مختلف با وجود تذکر رهبری انقلاب گفت: این منع عقلانی و منطقی است و یکی از ملاک ولایت مداری نبود دخالت است و تشکل‌ها در این زمینه ورود کنند. اینکه مسئولی در خوزستان این منع رهبری را موضع ارشادی بدانند، باید خود را اصلاح کند.

منبع: اطلاعات انلاین