صفحه اداره قضایی ابوظبی در اینستاگرام داستانی از یک کلاهبرداری متقن که قربانیان آن جویندگان همسر بودند، منتشر کرد. روزنامه البیان امارات به نقل از این صفحه نوشت، در روش جدیدی از کلاهبرداری الکترونیکی، کلاهبرداران همه سناریو را برای قربانی تکمیل و اجرا می‌کردند. در این سناریو فردی از طریق شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد خواستگاری و […]

صفحه اداره قضایی ابوظبی در اینستاگرام داستانی از یک کلاهبرداری متقن که قربانیان آن جویندگان همسر بودند، منتشر کرد.

روزنامه البیان امارات به نقل از این صفحه نوشت، در روش جدیدی از کلاهبرداری الکترونیکی، کلاهبرداران همه سناریو را برای قربانی تکمیل و اجرا می‌کردند.

این عروس نصف مهریه را همان اول می‌گرفت

در این سناریو فردی از طریق شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد خواستگاری و معرفی عروس را برای فرد جویای همسر می‌داد، بعد از خواستگار قلابی نوبت به عروس قلابی می‌رسید که با فرد مورد نظر دیدار و باب آشنایی را باز می‌کرد و سپس عاقد قلابی وارد میدان می‌شد تا بعد از گرفتن بخشی از مهریه و دادن آن به عروس، این دو را به عقد یکدیگر درآورد، غافل از اینکه بعد از آن داماد دیگر هرگز روی عروس را نخواهد دید.

به گفته برخی از قربانیان، عروس در اولین مراسم دیدار به شکلی حاضر می‌شد که آنها قادر به نه‌گفتن نبودند، ولی عروس شرط می‌کرد که بخشی از مهریه را در همان دیدار اول دریافت کند تا مطمئن شود طرف مقابلش برای این ازدوج جدی است، سپس با عاقد (قلابی) تماس می‌گرفت تا صیغه عقد را جاری کند و فرد جویای ازدواج راهی جز تسلیم شدن در مقابل این سناریو نمی‌دید.

اما در روز و روزهای بعد دیگر خبری از عروس، خواستگار یا همان طرف معرفی‌کننده و عاقد نبود و داماد با تلفن‌های همراه خاموش آنها مواجه می‌شد و آنجا بود که می‌فهمید چه کلاهی بر سرش رفته است.

به گفته اداره قضایی ابوظبی، افراد مذکور با تلاش نیروهای امنیتی دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

اعتمادآنلاین

+