به گزارش زیرنویس ازقزوین، سید علی هاشمی پیرامون واگذاری زمین به خانواده های سه فرزند و بیشتر گفت: براساس قانون جوانی جمعیت دولت مکلف است یک قطعه زمین بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنان در روستا‌ها یا شهر‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر […]

به گزارش زیرنویس ازقزوین، سید علی هاشمی پیرامون واگذاری زمین به خانواده های سه فرزند و بیشتر گفت: براساس قانون جوانی جمعیت دولت مکلف است یک قطعه زمین بر اساس طرح‌های هادی روستایی و شهری یا طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برای ساکنان در روستا‌ها یا شهر‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر واگذار نمایید.

 هاشمی بیان داشت: در همین راستا و در حمایت از جوانی جمعیت امروز به تعدادی دیگر از خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در استان قزوین زمین واگذار شد.

وی ادامه داد: واگذاری زمین به خانواده های سه فرزندی و بیشتر از شهرهای اقبالیه، بویین زهرا و شال بودند و امیدواریم در نوبت های بعدی واگذاری زمین شاهد رشد و ارتقاءِ در این بخش باشیم.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: زمین‌های مورد نیاز برای اهدای اراضی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر تعیین تکلیف خواهد شد و مشکلی در اجرای کامل این قانون در استان قزوین وجود ندارد.

هاشمی گفت: یکی از برنامه‌های دولت برای تامین مسکن اقشار جامعه واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر است و همه خانواده‌هایی که تاریخ تولد فرزند سوم آنان همزمان یا پس از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت یعنی از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد مشمول این تسهیلات هستند.

منبع: اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع خبر: رکنـا