کسب ۱۱ مدال ماحصل کوراش ایران در قهرمانی جهان
کسب ۱۱ مدال ماحصل کوراش ایران در قهرمانی جهان

 در روز دوم و پایانی مسابقات کوراش قهرمانی جهانی که به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار شد، صبح امروز (۷ آذرماه ۱۴۰۲) ۶ نماینده دیگر کشورمان (۴ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آن ها یک مدال نقره و ۴ برنز بود. با احتساب نتایج روز گذشته (۴ نقره […]

- کسب ۱۱ مدال ماحصل کوراش ایران در قهرمانی جهان

 در روز دوم و پایانی مسابقات کوراش قهرمانی جهانی که به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار شد، صبح امروز (۷ آذرماه ۱۴۰۲) ۶ نماینده دیگر کشورمان (۴ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش آن ها یک مدال نقره و ۴ برنز بود. با احتساب نتایج روز گذشته (۴ نقره و ۲ برنز)، کاروان کوراش کشورمان که با ۱۴ ورزشکار در این پیکارها حضور یافته بود، موفق شد با کسب ۱۱ مدال رنگارنگ شامل ۵ نقره و ۶ برنز به کار خود در این پیکارها خاتمه داد.

این پیکارها در حالی امروز به پایان رسید که ترکمنستان نهایت بهره را از میزبانی برد به طوری که در هنگام رقابت ورزشکاران کشور میزبان، سالن ۶ هزار نفری محل برگزاری این پیکارها، مملو از جمعیت بود و کوراش‌کاران ترکمنستانی از سوی طرفداران حاضر در سالن، مورد حمایت ویژه‌ای قرار می‌گرفتند.

نتایج روز دوم و پایانی کاروان کوراش کشورمان در این رقابت‌ها که ۲۳۰ ورزشکار از ۵۳ کشور جهان در آن حضور پیدا کرده بودند، به صورت زیر است:

بریمانلو نایب قهرمان جهان شد

مجید وحید بریمانلو در وزن ۶۶- کیلوگرم در نخستین دیدار خود به مصاف “حسین جاسیم” از عراق رفت و ضمن کسب برتری مقابل این حریف به مرحله دوم این پیکارها راه یافت. وی در مرحله دوم این پیکارها به مصاف “یهیوکا یو” از کره‌جنوبی رفت و ضمن شکست حریف خود راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در این مرحله به مصاف “همراکولیف” از ترکمنستان رفت و موفق شد با کسب برتری مقابل این ورزشکار به فینال مسابقات صعود کند. نماینده کشورمان در دیدار نهایی با “زویروف” از ازبکستان رقابت کرد و با قبول شکست مقابل این ورزشکار به مدال نقره مسابقات کوراش قهرمانی جهان دست یافت.

طالبی‌نیا در روز سوگ مادر به مدال برنز دست یافت

سعید طالبی‌نیا نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم کوراش مردان ایران در نخستین رقابت خود به مصاف “لائورنت” از جزیره موریس رفت و با کسب برتری در این دیدار راهی مرحله بعدی مسابقات شد. وی در مرحله دوم این پیکارها با “اوشوخایار” از مغولستان دیدار کرد و با برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله به مصاف “سولویمان” از قزاقستان رفت و با پذیرش شکست مقابل این ورزشکار به مقام سومی مشترک و مدال برنز پیکارهای کوراش قهرمانی جهان دست یافت. این مدال با ارزش در حالی به دست آمد که سعید طالبی‌نیا ورزشکار شایسته ایران، امروز و در حین برگزاری مسابقات کوراش قهرمانی جهان، در غم از دست دادن مادر بزرگوار خود به سوگ نشست اما با همت و غیرتی مثال‌زدنی به رقابت ادامه داد و برای کشورعزیزمان افتخارآفرینی کرد.

مدال برنز جهان بر گردن احمدزاده

الیاس پاکدل نماینده وزن ۷۳- کیلوگرم کوراش مردان ایران در نخستین رقابت خود به مصاف “آناندا سومادی” از اندونزی رفت و با برد در این مسابقه راهی مرحله بعدی مسابقات کوراش قهرمانی جهان شد. وی در مرحله دوم این پیکارها به مصاف نماینده گرجستان رفت و با قبول شکست مقابل این حریف از گردونه مسابقات کنار رفت و موفق به کسب مدال نشد.

نتایج کامل روز نخست کاروان کوراش کشورمان به شرح زیر است:

دنیا آقایی نایب قهرمان جهان شد

در همین روز نیز زهرا باغچقی در وزن ۴۸- کیلوگرم و آرزو سلیمی در وزن ۵۲- کیلوگرم با قبول شکست مقابل حریفان خود موفق به کسب مدال نشدند.

پیش از برگزاری این پیکارها، مجمع عمومی و انتخاباتی انجمن بین‌المللی کوراش برگزار شد. در این مجمع با پیشنهاد رسمی حیدرفرمان رئیس انجمن بین‌الملی کوراش و با تایید اعضای مجمع، رضا نصیری‎نژاد دبیرکل کنونی این انجمن بین‌المللی، برای ۴ سال دیگر در سمت خود ابقا شد. این کرسی یکی از مهم‌ترین پست بین المللی حال حاضر برای ورزش کشور تلقی می‌شود.

رده‌بندی نهایی و مجموع تیمی زنان و مردان این پیکارها به صورت زیر اعلام شد:
۱.ازبکستان – ۷ طلا، یک نقره و یک برنز.
۲.ترکمنستان – ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز
۳.قزاقستان – یک طلا، ۲ نقره و ۳ برنز
۴.ویتنام – یک طلا و یک برنز
۵.دومنیکن – یک طلا
۶.ایران – ۵ نقره و ۶ برنز

باشگاه خبرنگاران