به گزارش زیرنویس، قطار شماره ۱۲۵ ساعت ۱۴ و ۴۰ روز سه شنبه از قم به تهران در حال حرکت بود که در ایستگاه علی آباد به دلیل خرابی دیزل و توقف سه ساعته موجب اعتراض و عصبانیت مسافران شد. این اتفاق به طور معمول در ماه یک یا دو بار رخ می دهد […]

  به گزارش زیرنویس، قطار شماره ۱۲۵ ساعت ۱۴ و ۴۰ روز سه شنبه از قم به تهران در حال حرکت بود که در ایستگاه علی آباد به دلیل خرابی دیزل و توقف سه ساعته موجب اعتراض و عصبانیت مسافران شد.

این اتفاق به طور معمول در ماه یک یا دو بار رخ می دهد که این معضل باعث اختلال در حرکت قطارهای دیگر از جمله تهران – اهواز می شود.

آقای نجفی یکی از مسافران قطار قم – تهران اظهار داشت: به دلیل شرایط کاری، سه بار در هفته در این مسیر تردد می کنم و خراب شدن دیزل در این خط به یک روال تبدیل شده است.

وی گفت: بعضی از مسافران بلیت سفر به مشهد و تبریز و … دارند و زمان رسیدن به مقصد را طوری تنظیم می کنند تا به سفر بعدی خود برسند و وقتی دیزل خراب می شود همه برنامه های آنها نافرجام می ماند.

برق واگن ها از دیزل تامین می شود، زمانیکه کشنده (دیزل) معیوب می شود سیستم سرمایشی و گرمایشی واگن ها نیز از کار می‌افتد و مشکلاتی را برای افراد مسن و حساس ایجاد می کند.

روزانه ۱۰ سفر اختصاصی به قم و بالعکس برقرار است که به طور میانگین سه هزار نفر جابجا می شوند.

 

منبع خبر: رکنـا