بررسی گزارش‌های به‌دست‌آمده حاصل از پایش بازار خودرو در تاریخ ۷ آذر ماه نشان دهنده ی ثبات نسبی بازار خودروی کشور در زیر سایه سکون قیمت دلار و همچنین تزریق قطره‌چکانی خودروهای وارداتی شرایط مطلوب و به دور از حاشیه‌ای را سپری می‌کند. در ادامه با بررسی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار می‌توان به این […]

بررسی گزارش‌های به‌دست‌آمده حاصل از پایش بازار خودرو در تاریخ ۷ آذر ماه نشان دهنده ی ثبات نسبی بازار خودروی کشور در زیر سایه سکون قیمت دلار و همچنین تزریق قطره‌چکانی خودروهای وارداتی شرایط مطلوب و به دور از حاشیه‌ای را سپری می‌کند.

در ادامه با بررسی قیمت خودروهای مونتاژی در بازار می‌توان به این موضوع پی برد که سیاست خبردرمانی دولت سیزدهم در رابطه با واردات خودرو موفقیت‌آمیز بوده و توانسته است مشتریان خودروهای مونتاژی بازار را که پیش از باز شدن واردات خودرو در بازار حضور داشتند را از خرید منصرف کند و آنها را مجاب سازد که نقدینگی خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو، جهت خرید قرار دهند و به نوعی با خروج نقدینگی، در این بخش از بازار آرامش نسبی وجود دارد.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی مدتی است که در آرامش به سر می‌برد و روز‍‌های پر فراز و نشیبی را پشت سر نمی‌گذارد، در این بازار خودروی تارای v۱ با ۱۹ میلیون تومان و پس از آن خودروی ۲۰۷ دنده‌ای با ۹ میلیون تومان صدرنشینان جدول افزایش قیمت هستند. مابقی خودروهای موجود در بازار با ثبات قیمت مواجه‌اند و در این میان دو خودروی رانا پلاس و شاهین دنده‌ای با کاهش قیمت اندکی نسبت به روز گذشته نیز در بازار معامله شده‌اند.

سیر صعودی پژو ۲۰۷ در بازار آرام خودرو!

نکته حائز اهمیت آن است که در طرح تبدیل حواله‌های ایران خودرو ویژه تعهدات منقضی‌شده در آذر ماه سال ۱۴۰۲ که روز گذشته منتشر شد، مشتریانی که خودروی ۲۰۷ دنده‌ای ثبت‌نام کرده‌اند باید در طرح تبدیل خودروی ۲۰۷ دنده‌ای با سقف پانارومیک تحویل بگیرند که این خود به معنی عدم موجودی موقت این خودرو در شرکت مادر است و می‌توان انتظار افزایش قیمت این خودرو را در بازار طی روزهای آینده داشت.

سیر صعودی پژو ۲۰۷ در بازار آرام خودرو!

از طرف دیگر مشتریانی که خودروی تارا دستی ثبت نام کرده‌اند باید خودروهای خود را به تارا v۱ پلاس تبدیل کنند که در کوتاه‌مدت شاهد عرضه بیشتر این محصول و به تبع آن شاهد کاهش قیمت این خودرو در بازار خواهیم بود.

قیمت خودروهای مونتاژی

میزان معاملات و افزایش قیمت در بخش خودروهای مونتاژی چندان به چشم نمی‌آید. حال آنکه در برخی خودروها شاهد کاهش قیمت محسوسی نیز بوده‌ایم برای مثال در بخش خودروهای مونتاژی، خودرو دیگنیتی پرستیژ امروز با کاهش ۳۱ میلیون تومانی مواجه شده است و باقی محصولات مونتاژی خودروسازان اعمم از دولتی و خصوصی دچار تغییر قیمت نشده‌اند و تنها خودروی فیدلیتی که در سبد محصولات گروه بهمن موتور قرار دارد به دلیل کمبود زمینه موجودی این خودرو در بازار ۱۱ میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران‌تر شده است که این افزایش قیمت می‌تواند مقطعی باشد و با عرضه مجدد این خودرو در بازار قیمت این محصول نیز کاهش یابد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو در گروه مونتاژی‌ها مادامی که عرضه خودروهای وارداتی صورت می‌پذیرد در آرامش به سر می‌برد و در بخش خودروهای داخلی نیز نمی‌توان نظری متقن ارائه داد زیرا اگر در نرخ ارز و سیاست گذاری قیمت خودرو در کارخانه با افزایش قیمت مواجه باشیم طبیعتا بازار واکنش نشان خواهد داد و قیمت خودرو ها افزایشی می‌شود اما با توجه به زیان انباشته خودروسازان و پیگیری قطعه سازان در بحث بستان‌کاری مالی خود که از دو خودروساز بزرگ دولتی دارند به راحتی می توان پیش بینی افزایش قیمت خودرو را در مبدا کارخانه داشت.

تجارت نیوز

+