مصوبه جنجالی افزایش بازنشستگی روح و روان جوانان را به هم می‌ریزد
مصوبه جنجالی افزایش بازنشستگی روح و روان جوانان را به هم می‌ریزد

امان الله قرایی مقدم در واکنش به مصوبه جنجالی مجلس درباره افزایش بازنشستگی گفت که این مصوبه صدمات روحی و روانی جوانان را در پی دارد. امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» در واکنش به مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی به  تأثیرات اجتماعی این مصوبه اشاره کرد و گفت: مهمترین تأثیری […]

امان الله قرایی مقدم در واکنش به مصوبه جنجالی مجلس درباره افزایش بازنشستگی گفت که این مصوبه صدمات روحی و روانی جوانان را در پی دارد.

- مصوبه جنجالی افزایش بازنشستگی روح و روان جوانان را به هم می‌ریزد

امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه شناس در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» در واکنش به مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی به  تأثیرات اجتماعی این مصوبه اشاره کرد و گفت: مهمترین تأثیری که افزایش سن بازنشستگی در جامعه کنونی ایران می‌گذارد، تحت تأثیر قرار دادن اشتغال جوانان است. 

وی افزود: جمعیت فعال جوان کشور در حال حاضر بین ۱۵ تا ۵۰ سال است. این جمعیت با بیکاری شدیدی دست و پنجه نرم می کند.بر اساس آمارهایی که اعلام می‌شود، حدود یازده درصد و جمعیتی معادل ۴ میلیون نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بیکار هستند. 

  به گفته این جامعه شناس، مصوبه مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی، صدمات روحی و روانی جوانان را در پی دارد.

وی افزود: بیکاری ام‌الفساد است. زمانیکه نسل جوان با بیکاری روبرو شود انواع آسیب‌های اجتماعی به سراغ او می‌آید. ازدواج او به تاخیر و طلاق بیشتر می‌شود. از سوی دیگر آمار خانواده های نابسامان در جامعه افزایش پیدا می‌کند. 

منبع: اطلاعات انلاین