به گزارش زیرنویس، منابع آمریکایی خبر داده‌اند که یک پهپاد ایرانی روز گذشته در ۲۸ نوامبر در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس آیزنهاور در خلیج فارس پرواز کرده است. در همین ارتباط، یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفت که یک پهپاد ایرانی روز سه شنبه در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه […]

به گزارش زیرنویس، منابع آمریکایی خبر داده‌اند که یک پهپاد ایرانی روز گذشته در ۲۸ نوامبر در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی یو اس اس آیزنهاور در خلیج فارس پرواز کرده است.

در همین ارتباط، یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفت که یک پهپاد ایرانی روز سه شنبه در نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکایی در خاورمیانه به پرواز درآمده است. این مقام آمریکایی افزوده است که نیروهای حاضر در ناو یو اس اس آیزنهاور در خلیج فارس پرواز این پهپاد را رهگیری کرده‌اند و فاصله آن را تا ناو نظامی بسیار نزدیک توصیف کرده‌اند.

به گفته این مقام آمریکایی، هواپیمای بدون سرنشین ایرانی هشدارهای متعدد را نادیده گرفته و به نزدیک ترین فاصله تا جایی رسیده که امکان تیراندازی به سوی آن وجود داشته است، اما این پهپاد خیلی زود از محل استقرار ناو آمریکایی فاصله گرفته است.

با این حال ارتش آمریکا این موضوع را یک رفتار ناامن و غیرحرفه ای از سوی ایران توصیف کرده است.

دو روز پیش، فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ناو هواپیمابر آیزنهاور برای پشتیبانی از مأموریت‌های فرماندهی آمریکا در منطقه از تنگه هرمز عبور کرده و به آب‌های خلیج فارس رسیده است.

در این بیانیه گفته شده بود که آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس گشت زنی خواهد کرد تا آزادی کشتیرانی در آبراه‌های اصلی تضمین شود.

پس از عملیات بزرگ مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) که اشغالگران را به شدت غافلگیر کرد، واشنگتن در حمایت از تل‌آویو دو ناو هواپیمابر را هم به شرق دریای مدیترانه فرستاد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا درباره اعزام این ناوها اعلام کرده بود که «ناو هواپیمابر یواس‌اس دوایت آیزنهاور حامل ۹ اسکادران هوایی و دو ناوشکن با توانایی پرتاب موشک هدایت‌شونده، با هدف ایجاد بازدارندگی مقابل هرگونه اقدام علیه رژیم صهیونیستی، به سمت شرق دریای مدیترانه اعزام شده است.»

در پی عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، اشغالگران در اقدامی تلافی‌جویانه و وحشیانه حملات گسترده‌ای را علیه مردم بی‌دفاع غزه انجام دادند.

حمایت تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی در حالی است که عضو سنای آمریکا تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه را غیرقابل قبول عنوان کرده است.

«کریس مورفی»، عضو مجلس سنای آمریکا تاکید کرد: تعداد بسیار زیاد غیرنظامیان کشته شده در غزه غیرقابل قبول است و قانونگذاران آمریکایی باید مرتبط ساختن کمک‌ها به اسرائیل به پایبندی این رژیم به قوانین بین‌المللی انسانی را بررسی کنند.

پیش از این مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرده بود که از آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از ۵۳۰۰ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند که ۴۰ درصد از مجموع قربانیان جنگ در غزه را تشکیل می‌دهند.

این سازمان بین‌المللی بیان کرد: «نیمی از کودکان غزه به سبب بمباران‌ها و ادامه جنگ آواره شدند. یک میلیون کودک در نوار غزه امنیت غذایی ندارند. بیشتر بیمارستان‌های غزه به سبب نبود سوخت از خدمت خارج شدند. هرگونه حمله به مدارس در غزه را محکوم می‌کنیم و گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۲۰۰ کودک همچنان زیر آوار مانده‌اند.»

آمار کل شهدای فلسطینی نیز به بیش از ۲۰ هزار نفر و مجروحان به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: مـهر