این روزها آگهی‌های پیش فروش ملک از رقم‌هایی غیرمنطقی پرده برمی‌دارند که در آمارهای اعلام شده از وضعیت بازار مسکن تهران جایی ندارند. در میان این آگهی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ فروش واحدهای یک برج باغ که در محله الهیه و خیابان فرشته تهران قرار گرفته توجه را به خود جلب می‌کند؛ گران‌ترین برج منطقه […]

- برج لوکس الهیه متری یک میلیارد قیمت خورد / شرط عجیب برای بازدید

این روزها آگهی‌های پیش فروش ملک از رقم‌هایی غیرمنطقی پرده برمی‌دارند که در آمارهای اعلام شده از وضعیت بازار مسکن تهران جایی ندارند.

در میان این آگهی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ فروش واحدهای یک برج باغ که در محله الهیه و خیابان فرشته تهران قرار گرفته توجه را به خود جلب می‌کند؛ گران‌ترین برج منطقه الهیه، هر مترمربع پنت هاوس ۹۵۰ متری آن، یک میلیارد تومان!

به عبارتی می‌شود گفت که قیمت نهایی این پنت هاوس، ۹۵۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که در منطقه یک تهران، بنا به داده‌های بانک مرکزی، متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه یک پایتخت، ۱۳۴ میلیون تومان است.

در توضیحات دیگر این برج آمده که زمین پروژه به مساحت ۶۰۰۰ متر است و در ۲۷ طبقه شامل ۶ طبقه در تراز منفی، یک طبقه در تراز همکف و ۲۰ طبقه روی همکف طراحی شده که شامل ۷۰ واحد مسکونی با مساحت‌های ۴۳۰ و ۵۱۰ و ۹۵۰ مترمربع است.

اما سایر پنت‌هاوس‌های محله الهیه با چه قیمتی آگهی شده‌اند؟ بررسی فایل‌ واحدهای پنت‌ هاوس این محله در پلتفرم‌های خریدوفروش مسکن نشان می‌دهد، برای پنت‌هاوسی با ۱۸۰ مترمربع زیربنا و ۲۵ سال ساخت نیز، ۲۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. واحدی پنت هاوس با ۹۲۰ مترمربع مساحت و نوساز، ۵۹۰ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

البته با بودجه‌ کمتر هم می‌توان در الهیه صاحب یک پنت هاوس شد؛ واحدی با متراژ ۹۰ مترمربع مساحت و ۱۲ سال ساخت با قیمت ۱۷ میلیارد تومان و واحدی دیگر با ۱۸۰ مترمربع زیربنا و ۲۵ سال قدمت، ۲۴ میلیارد تومان عرضه شده است.

واحدی دیگر با ۲۹۰ مترمربع زیربنا و ۱۰ سال عمربنا، ۳۹ میلیارد تومان و آپارتمانی با ۲۸۳ مترمربع مساحت و ۷ سال ساخت، ۳۸ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین