به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، با شدت گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای فلسطینی و نیروهای مهاجم صهیونیستی در اردوگاه و شهر جنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای اشغالگر تعدادی بیمارستان در شهر جنین را محاصره کرده و از رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحان جلوگیری می‌کنند. مدیر اورژانس هلال احمر فلسطین به الجزیره […]

 

به گزارش زیرنویس به نقل از الجزیره، با شدت گرفتن درگیری‌ها میان نیروهای فلسطینی و نیروهای مهاجم صهیونیستی در اردوگاه و شهر جنین، گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای اشغالگر تعدادی بیمارستان در شهر جنین را محاصره کرده و از رسیدن آمبولانس‌ها به مجروحان جلوگیری می‌کنند.

مدیر اورژانس هلال احمر فلسطین به الجزیره گفت: درگیری‌ها و فعالیت‌های تک تیراندازان صهیونیستی، مانع کار تیم‌های پزشکی در جنین می‌شود.

همچنین گفته شده که ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای کمکی اضافی درخواست کرده و این نیروها به جنین رسیدند.

در عین حال، تیپ جنین شکست نیروهای اشغالگر را که به شهر جنین یورش بردند و اردوگاه آن را محاصره کردند، اعلام کرده است.

با این حال، ارتش اشغالگر اسرائیل به منازل اهالی جنین یورش برده و تعدادی غیرنظامی را دستگیر کرد.

منابع الجزیره هم گفتند که نیروهای اشغالگر اسرائیل ورودی‌های اردوگاه جنین را محاصره کردند.

مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در جنین هم اعلام کرد که ارتش اشغالگر به حیاط بیمارستان‌های شهر یورش برده و آنها را محاصره کرده است. گفته شده که نیروهای اشغالگر در تلاش هستند تا بخش بهداشت و درمان را در این شهر از بین ببرند.

رییس بیمارستان دولتی جنین هم تایید کرد که نیروهای اشغالگر یکی از مجروحان در حال بستری در بیمارستان را دستگیر کردند.

براساس آخرین گزارش‌ها، نیروهای اشغالگر خانواده‌های زیادی را در جریان یورش به جنین و اردوگاه آن بازداشت کردند.

یورش صهیونیست‌ها در دیگر نقاط کرانه باختری از جمله نابلس نیز ادامه داشته، هرچند منابع فلسطینی گزارش داده‌اند که نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر بیت فوریک در شرق نابلس عقب نشینی کردند.

همچنین هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سمت فلسطینیانی که برای استقبال از اسرای آزاد شده مقابل زندان اوفر در غرب رام الله جمع شده بودند، یک نفر زخمی شده است.

از سوی دیگر، هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی در آسمان مناطق شرقی رفح در جنوب نوار غزه به پرواز درآمده‌اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که مذاکرات جاری در قطر برای دست‌یابی به توافق آتش‌بسی جدید در نوار غزه است.

منبع مذکور اشاره کرد که این توافق جدید شامل آزادی تمامی اسرا در غزه از جمله نظامیان خواهد بود.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به موجب این توافق قرار است در طرف مقابل نیز اسرای امنیتی فلسطینی (اسرایی که به انجام عملیات‌های ضدصهیونیستی متهم هستند) آزاد شوند.

لازم به ذکر است که جنبش حماس تاکنون هیچ اظهارنظری در این باره نکرده و قبلاً اعلام کرده بود که پرونده نظامیان اسیر اسرائیلی در غزه کاملاً جدا از پرونده اسرای غیرنظامی است و این پرونده به طور جداگانه بررسی خواهد شد و شرایط خاص خود را دارد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون اعلام کرد که همزمان با آتش‌بس موقت در غزه، پرواز هواپیماهای جاسوسی خود بر فراز این منطقه به منظور جمع‌آوری اطلاعات را متوقف کرده است.

در واقع اعلام توقف پرواز جنگنده‌های آمریکا بر فراز نوار غزه اعترافی آشکار به مشارکت آمریکا در این جنگ است.

این در حالی است که آمریکایی‌ها قبلاً منکر هرگونه حضور نظامی در جنگ غزه بودند.

منبع: مـهر