به گزارش زیرنویس، میدرضا قادری مدیر پایانه ریلی سرخس روز چهارشنبه افزود: دیروز سه شنبه به دلیل شرایط آب و هوایی و توفان شن حرکت همه قطارهای باری و مسافربری در مسیر ترانزیتی و ریلی سرخس- مشهد لغو شد و با توجه به این که قطاری در سرخس نبود حرکت قطار مسافربری صبح سرخس به مشهد […]

به گزارش زیرنویس، میدرضا قادری مدیر پایانه ریلی سرخس روز چهارشنبه افزود: دیروز سه شنبه به دلیل شرایط آب و هوایی و توفان شن حرکت همه قطارهای باری و مسافربری در مسیر ترانزیتی و ریلی سرخس- مشهد لغو شد و با توجه به این که قطاری در سرخس نبود حرکت قطار مسافربری صبح سرخس به مشهد لغو شد.

وی ادامه داد: با توجه به بهبود شرایط جوی، یک قطار مسافربری محلی طبق برنامه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز چهارشنبه حرکت خود را از مشهد به سرخس انجام خواهد داد تا مسافران را در سرخس سوار و در مشهد پیاده کند.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، طی پائیز امسال روزانه ۸۵ رام قطار رفت و برگشت با ظرفیت ۴۰ هزار مسافر به مقصد و یا از مبدا ۲۷ شهر و مرکز استان در مسیر مشهد برنامه ریزی شده است. چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است و ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس ۲۱۶ صندلی است.

از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد-سرخس بر اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شده است با این حال دیروز مسوولان محلی سرخس و اداره کل راه آهن خراسان در خصوص لغو قطارهای مسافربری سرخس- مشهد اطلاع رسانی نکرده بودند.

منبع خبر: رکنـا