کریستیانو رونالدو؛ قهرمان یا متقلب؟
کریستیانو رونالدو؛ قهرمان یا متقلب؟

در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در یک غافل‌گیری بزرگ، النصر با توپ پر و صد البته با تمامی ستارگانش، خاصه کریستیانو رونالدو، رودرروی پرسپولیس ایستاد. این یکی به جذابیت‌های دیداری که از پیش انتظار می‌رفت یک ۰-۰ کسل‌کننده شود، کمک کرد؛ به ویژه اینکه رونالدو برای سومین‌بار مقابل بیرانوند قرار می‌گرفت و بدش […]

- کریستیانو رونالدو؛ قهرمان یا متقلب؟

در هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در یک غافل‌گیری بزرگ، النصر با توپ پر و صد البته با تمامی ستارگانش، خاصه کریستیانو رونالدو، رودرروی پرسپولیس ایستاد. این یکی به جذابیت‌های دیداری که از پیش انتظار می‌رفت یک ۰-۰ کسل‌کننده شود، کمک کرد؛ به ویژه اینکه رونالدو برای سومین‌بار مقابل بیرانوند قرار می‌گرفت و بدش نمی‌آمد طلسم این دروازه‌بان ایرانی را که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به واسطه مهار پنالتی‌اش، حسابی در شبکه‌های مجازی وایرال شده بود، بشکند.

شاید مرور همین گزاره و یا شاید میل به تیرخلاص زدن در همان ابتدای کار بود که رونالدو را بر آن داشت تا در همان دقایق نخست، در محوطه جریمه پرسپولیس «شیرجه» برود. داور خیلی زود سوت را به سود این ستاره پرتغالی به صدا درآورد و نقطه پنالتی را نشان داد. سرخپوشان ایرانی حیران از رفتار داور و حیران‌تر از شیرجه کریس، اعتراض کردند، ولی نقطه اوج سناریو دقیقاً همین لحظه رقم خورد؛ رونالدو با انگشتان دست، دقیقاً شبیه به همان کاری که پرسپولیسی‌ها می‌کردند، به داور فهماند خطایی در کار نبوده است. شاید با لب‌خوانی عبارت «نو پنالتی» را هم می‌شد از او شنید. صحنه مذکور به (وی‌ای‌آر) رفت و داور پی به اشتباهش برد. 

همین تک صحنه از یک جدال در لیگ قهرمانان آسیا کافی بود تا دنیای فوتبال دوباره در وصف یکی از بهترین‌های تاریخش دیوانه شود. حالا سایتی مرتبط با فوتبال خارجی، اعم از معتبر و نامعتبری، نیست که باز شود و بازتاب حرکت کریس رونالدو در آن نرفته باشد. بسیاری از «احترام» و بسیاری دیگر از «نشان بزرگی» کریستیانو رونالدو نوشته‌اند، ولی عجیب است که همگی، احتمالاً آگاهانه، یک پله عقب‌تر نرفته و کار کریستیانو را نقد نکرده‌اند. او قبل از آنکه «قهرمان» شود، درست چندثانیه قبل از آن، یک متقلب بزرگ بود. رونالدو با آن‌همه عظمت، در محوطه جریمه پرسپولیس شیرجه رفت تا داور را فریب دهد. 

آن‌قدر «برخوردی» در کار نبود که به یقین رسید به (وی‌ای‌آر) رفتن صحنه می‌تواند رازش را فاش کند. پس، او پرده دیگر را انتخاب و در تلاش بود تا با رهایی از برچسب «متقلب» یک «قهرمان» فوتبالی شود. درست از این زاویه می‌شود بالاوپایین پریدن‌های افشین پیروانی را درک کرد. او می‌خواست رونالدو برای این تقلب بزرگ جریمه شود، ولی کریس آن‌قدر با رفتار ثانویه‌اش به دل نشست که کسی نمی‌خواست قهرمان را زیر سؤال ببرد.

منبع: روزنامه قدس

+