بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۷ درصد افزایش به ۲۰۴۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۲۰۴۹ دلار رسید. کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته به نفع فلز زرد بود و همچنین […]

- طلا از جا پرید/ بالاترین قیمت هفت ماهه ثبت شد

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۷.۷ درصد افزایش به ۲۰۴۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۲۰۴۹ دلار رسید.

کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته به نفع فلز زرد بود و همچنین کاهش بازدهی خزانه داری ایالات‌متحده نیز سودمند بود. نرخ ۱۰ ساله در تجارت آسیایی به پایین‌ترین حد در دو ماه گذشته رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز گفت: چشم‌انداز کوتاه‌مدت طلا همچنان صعودی است زیرا شاخص دلار در روند نزولی قرار دارد و امیدوار است فدرال رزرو نرخ‌های بهره را افزایش ندهد و حتی ممکن است تا بهار آنها را کاهش دهد. ویکوف افزود: اگر اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده و شاخص‌های تورم قوی‌تر از حد انتظار باشد، شور و شوق معامله‌گران نسبت به طلا را کاهش می‌دهد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد که نرخ‌های بالا تورم را به اندازه کافی در سال جاری فروکش کرده است و کاهش بیشتر فشار قیمت‌ها، باعث می‌شود که بانک‌ها نرخ بهره را کاهش دهند. اظهارات او باعث شد که معامله‌گران با احتمال حداقل ۴۰ درصدی قیمت‌گذاری کنند که فدرال رزرو تا مارس ۲۰۲۴ نرخ‌های بهره را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران فدرال رزرو با پایان‌دادن به نرخ‌های بهره و انتظار برای کاهش آن، سال را به راحتی به پایان برسانند. نرخ‌های پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، شاخص دلار با کاهش قیمت شمش برای خریداران خارجی، به پایین‌ترین حد خود از اواسط آگوست رسید. سرمایه‌گذاران داده‌های مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده را در روز پنجشنبه زیر نظر خواهند داشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۱.۴ درصد افزایش به ۲۴.۹۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۲.۳ درصد افزایش به ۹۳۹.۸ دلار رسید و پالادیوم با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۰۵۵ دلار و ۵۹ سنت در هر اونس رسید.

۲۲۰

منبع: خبـرآنلاین