به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری درخصوص کاهش تصادفات و اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: بر اساس اعلام رئیس‌جمهور، در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی جهت کاهش ۵۰ درصدی جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی انجام شده که سهم هر دستگاه مانند نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، […]

به گزارش زیرنویس، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری درخصوص کاهش تصادفات و اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: بر اساس اعلام رئیس‌جمهور، در برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی جهت کاهش ۵۰ درصدی جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی انجام شده که سهم هر دستگاه مانند نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط مشخص شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به تدوین یک برنامه و ارائه به رئیس‌جمهور در راستای کاهش تصادفات رانندگی ، ادامه داد: بسیاری از موارد این برنامه تصویب شده و به زودی ابلاغ خواهد شد که می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

وی افزود: سهم نیروی انتظامی در کاهش ۵۰ درصدی جان‌باختگان ناشی از حوادث رانندگی که در برنامه هفتم توسعه دیده شده ۱۲ درصد است که هنوز تحقق پیدا نکرده اما برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

رادان عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته با توجه به انجام نشدن برخی الزامات با افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی مواجه بودیم اما شتاب این افزایش آمار کمتر شده و به سه درصد رسیده است و بنا داریم این میزان را نیز کاهش داده و به صفر برسانیم.

استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمین جرایم غیرخشن

وی در ادامه با اشاره به استفاده از پابند الکترونیک برای جرایم غیرخشن، اضافه کرد: برای افرادی که مرتکب جرایم خشن می‌شوند مانند اراذل و اوباش استفاده از پابند الکترونیک مفهومی ندارد.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در خصوص برخی جرایم مانند سرقت و تکرار آن با هماهنگی ریاست قوه قضاییه مقرر است تعدادی از مجرمین که تعدد سرقت دارند از طریق پابند الکرونیکی کنترل شوند که این اقدام در کاهش و جلوگیری از سرقت اثرگذار است همچنین امکان تطبیق صحنه جرم و مجرم فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در رزمایش زمستانه سال جاری نیروهای انتظامی، سازمان راهداری کشور، اورژانس و هلال احمر در کنار یکدیگر برای استقرار در پایگاه‌های زمستانه و کاهش نگرانی‌های شهروندان طرح‌های خود را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

رادان با اشاره به اینکه حضور خودروهای شوتی در جاده‌ها به شدت نگران‌کننده است، گفت: رانندگان این خودروها سبب تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی مانند سرعت و سبقت‌های غیرمجاز می‌شوند و همچنین اقدام به قاچاق می‌کنند.

فوت ۴۰۰ نفر در اثر تصادفات خودروهای شوتی

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات خودروهای شوتی بالغ‌ بر ۴۰۰ نفر است و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا پایان سال جاری به ۵۰۰ نفر نیز برسد همچنین در حوزه قاچاق آمار قابل توجهی به خودروهای شوتی تعلق می‌گیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: پیشنهاد توقف خودروهای شوتی برای مدت مشخص ارائه شده و در صورت تصویب این درخواست نگرانی عمده مردم و حتی سیستم اقتصادی کشور از این حوزه به شدت کاهش پیدا می‌کند البته در حال حاضر نیز با توجه به اختیارات نیروهای انتظامی توقف خودروهای شوتی انجام می‌شود.

منبع خبر: رکنـا