به گزراش زیرنویس، مردی جوان که به خاطر قاچاق مشروبات الکلی دستگیر شده است، می‌گوید برای اینکه بتواند از دست ماموران فرار کند، خودروهای مسروقه را می‌خرید و روی آنها دستگاه‌های میخ‌پاش و دودزا نصب می‌کرد. به گزارش سایت جنایی، این متهم که به‌تازگی در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر شده‌ است می‌گوید: به […]

به گزراش زیرنویس، مردی جوان که به خاطر قاچاق مشروبات الکلی دستگیر شده است، می‌گوید برای اینکه بتواند از دست ماموران فرار کند، خودروهای مسروقه را می‌خرید و روی آنها دستگاه‌های میخ‌پاش و دودزا نصب می‌کرد.

به گزارش سایت جنایی، این متهم که به‌تازگی در یکی از شهرهای غربی کشور دستگیر شده‌ است می‌گوید: به خاطر جثه‌ام به من اصغر کوچولو می‌گویند و کار اصلی‌ام خرید و فروش مشروبات الکلی است اما برای اینکه مشروبات را بدون دردسر به  شهرهای مرکزی قاچاق کنیم از خودروهای مسروقه و بیشتر پژو آر دی و ۴۰۵ یا پرشیا استفاده می‌‌کنم.

او در پاسخ به این سوال که چرا از خودرو‌های مسروقه استفاده می‌کرد گفت:‌ چون دردسرش کمتر است،‌ اگر پلیس در جاده دنبالم می‌کرد، نمی‌توانست مرا بگیرد، چون دست‌فرمانم خوب است. بعد هم دود می‌زدم یا کف جاده میخ می‌پاشیدم و فرار می‌کردم، یک درصد هم اگر به من می‌رسیدند ماشین دزدی را رها و پیاده فرار می‌کردم.

او توضیح داد: هر یک از خودرو‌های مسروقه را به قیمت‌  ۴۰ میلیون تومان می‌خریدم و برایم فرق نمی‌کرد ارزش واقعی ماشین چقدر باشد. بعد هم یک رقم پلاک هر‌ کدام از خودروهای مسروقه را عوض و از هر یک حدود سه ماه استفاده و بعد در جایی رها می‌کردم.

این متهم جوان همچنین در مورد سود قاچاق مشروبات الکلی نیز گفت: هفته‌ای سه بار از غرب کشور به تهران می‌آمدم. تقریباً در هر سرویس ۱۰۰ میلیون تومان سود می‌کردم. همین الان هرکس بخواهد معمولی‌ترین مشروب را بخرد شیشه‌ای سه میلیون تومان باید بدهد؛ اما من هر شیشه را ۶۰۰ هزار تومان می‌خریدم.

او در مورد نحوه پیدا کردن ماشین‌های مسروقه توضیح داد: من در سایت‌ها آگهی می‌دادم و می‌نوشتم ماشین اوراقی پژو پارس خریداریم، بعد یکسری از ماشین‌های اوراقی را که می‌فهمیدم دزدی است با همان قیمت ۴۰ میلیون تومان می‌خریدم، موتورش را دستکاری می‌کردم و روی ماشین دودزا و میخ‌پاش نصب می‌کردم. بعد از غرب کشور به تهران می‌آمدم.

این متهم که سابقه کیفری ندارد ادامه داد: ۶ سال است در کار مشروب هستم، اوایل خودم با پای پیاده این کار را می‌کردم. بعد کم‌کم شیوه‌های دیگر را استفاده کردم و از ۶ ماه پیش هم از ماشین استفاده می‌کنم. بیشتر خودرو‌های مسروقه، تولید سال ۹۰ و ۹۱ بود و بعد که آگهی می‌دادم خود فروشنده خودرو‌ را تا غرب کشور می‌آورد و بعد از آن من دست به کار می‌شدم.

منبع خبر: رکنـا