ایلان ماسک بامداد امروز در مصاحبه‌ی جدیدی به‌طور ناگهانی طغیان کرد و علیه شرکت‌هایی که تبلیغات را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس متوقف کرده‌اند به‌شدت موضع گرفت. توقف تبلیغات در ایکس نتیجه‌ی پستی حاشیه‌ساز از سوی ایلان ماسک است که دردسرهای زیادی برایش ایجاد کرده. ماسک در کنفرانس DealBook خطاب به شرکت‌های بزرگی که از ایکس […]

- طغیان ایلان ماسک علیه اپل و سایر شرکت‌ها: بروید به جهنم!

ایلان ماسک بامداد امروز در مصاحبه‌ی جدیدی به‌طور ناگهانی طغیان کرد و علیه شرکت‌هایی که تبلیغات را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس متوقف کرده‌اند به‌شدت موضع گرفت. توقف تبلیغات در ایکس نتیجه‌ی پستی حاشیه‌ساز از سوی ایلان ماسک است که دردسرهای زیادی برایش ایجاد کرده.

ماسک در کنفرانس DealBook خطاب به شرکت‌های بزرگی که از ایکس فاصله گرفته‌اند و تبلیغات را متوقف کرده‌اند گفت: «تبلیغ نکنید. می‌خواهند با تبلیغات و پول از من باج بگیرند؟ بروید به جهنم.» مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در ادامه‌ی سخنانش روی همین حرف تأکید کرد و ادامه داد: «حرفم واضح است؟»

ایلان ماسک پس از گفتن سخنان تند و عجیبش، برای باب آیگر، مدیرعامل دیزنی، دست تکان داد و گفت: «سلام باب.» دیزنی یکی از مهم‌ترین شرکت‌هایی است که تصمیم گرفته تبلیغات را در پلتفرم ایکس متوقف کند. آیگر هنگام سخنرانی ایلان ماسک در سالن مراسم DealBook حضور داشت.

انتقاد شدید ایلان ماسک در حالی ابراز می‌شود که ایکس برای ادامه‌ی فعالیت‌هایش نیاز شدیدی به درآمد تبلیغاتی دارد. هم‌زمان با سخنرانی‌ تند ایلان ماسک، مدیرعامل فعلی ایکس یعنی لیندا یاکارینو در تلاش است شرکت‌های تبلیغاتی را با مذاکره برگرداند.

ایلان ماسک در مراسم امروز گفت: «این تحریم تبلیغاتی در نهایت شرکت را از بین می‌برد. کل دنیا خواهند فهمید که آن شرکت‌های تبلیغاتی باعث مرگ ایکس شدند و ما جزئیات کامل را به سند تبدیل می‌کنیم.»

ایلان ماسک در دوران رهبری ایکس، برخی از شرکت‌ها و مؤسسه‌ها را به شکایت تهدید کرده یا سراغ شکایت از آن‌ها رفته است تا به قول خودش اطلاعات نادرست درباره‌ی ایکس منتشر نکنند. آمار نشان می‌دهد در یک سال اخیر میزان نفرت‌پراکنی در ایکس (که قبلاً توییتر نام داشت) افزایش پیدا کرده است و برخی از این پست‌های حاشیه‌ای در کنار تبلیغات برندهای بزرگ به‌نمایش درمی‌آیند.

در پی افشاگری اخیر مبنی‌بر نمایش پست‌های پرحاشیه در کنار بنرهای تبلیغاتی، شرکت‌های بزرگی ازجمله اپل، کام‌کست، دیزنی، وارنربرادرز دیسکاوری، آی‌بی‌ام، پارامونت گلوبال، لاینزگیت و حتی کمیسیون اروپا تصمیم گرفته‌اند که دیگر در ایکس تبلیغ انجام ندهند.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین