به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، سید حسین علوی آزاد؛ مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اظهار کرد: یک آبنمای سنگی بسیار نفیس و دارای حجاری‌های تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰ ساله در یکی از محوطه‌های غیر تاریخی و جنگلی مجموعه سعدآباد دفن شده بود. طی یک کاوش اتفاقی که در تنظیف مجموعه صورت گرفته بود، […]

به گزارش زیرنویس به نقل از تسنیم، سید حسین علوی آزاد؛ مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اظهار کرد: یک آبنمای سنگی بسیار نفیس و دارای حجاری‌های تاریخی با قدمت حدود ۱۰۰ ساله در یکی از محوطه‌های غیر تاریخی و جنگلی مجموعه سعدآباد دفن شده بود. طی یک کاوش اتفاقی که در تنظیف مجموعه صورت گرفته بود، کشف می‌شود.

وی افزود: احتمالاً این آبنما به صورتی عمدی در بخش غیرتاریخی مجموعه با نیت خارج کردن آن از مجموعه دفن شده بود که پس از کشف آن و انتشار خبر کشف، بلافاصله اخباری مبنی بر قطع درختان گسترده مجموعه سعدآباد منتشر می‌شود؛ داستان کاملاً به یکدیگر مرتبط است.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تاکید کرد: این یک طرح سرقت بود که اولین و آخرین بار هم نخواهد بود.

خروج فرش‌های نفیس از مجموعه سعدآباد

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در خصوص خروج فرش‌های قیمتی و باارزش از کاخ سعدآباد نیز گفت: من به مدت پنج ماه است که در این مجموعه مشغول به فعالیت شده‌ام، انتشار اخبار مرتبط با موضوع خروج فرش‌های نفیس به سال گذشته بر می‌گردد، اما این اخباری بود که سال گذشته منتشر شد، سرقت ی که اتفاق افتاده بود بین سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در دولت رخ داده بود، اما با تحقیق و تفحصی که در دولت فعلی صورت گرفت، اخبار سرقت مذکور را سال گذشته منتشر کردند.

علوی آزاد خاطرنشان کرد: فرش‌ها از کاخ حافظیه که در اختیار رئیس جمهور دولت قبل و تیم همراهشان بوده سرقت شده بود و متاسفانه هیچ یک از عزیزان آن دوره تا این دوره هیچ پاسخی نداده‌اند.

منبع خبر: رکنـا