به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در شهر اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی اعلام کرد آمریکا و متحدان اروپایی‌اش که به‌دنبال انهدام اقتصاد روسیه از طریق اعمال تحریم هستند، همکاری بین شرق و غرب را پایان دادند. وی دراین‌باره گفت: «در تلاش برای […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در شهر اسکوپیه، پایتخت مقدونیه شمالی اعلام کرد آمریکا و متحدان اروپایی‌اش که به‌دنبال انهدام اقتصاد روسیه از طریق اعمال تحریم هستند، همکاری بین شرق و غرب را پایان دادند.

وی دراین‌باره گفت: «در تلاش برای سقوط اقتصاد روسیه، آمریکا و متحدان اروپایی آن هزاران تحریم را علیه روسیه اعمال کرده‌اند و بدین ترتیب به همکاری عملی گسترده بین شرق و غرب در منطقه زمانی مشترک ما پایان داده‌اند.»

پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی نیروهای ارتش روسیه و فلج‌کردن اقتصاد روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو اعمال کردند.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو دیروز چهارشنبه  اعلام کرد: تکمیل موفقیت‌آمیز عملیات نظامی روسیه ممکن است جایگاه واشنگتن در جهان را از بین ببرد.وی در مصاحبه با بی بی سی گفت که حمایت گسترده‌ای از جانب دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در ایالات متحده برای ادامه ارائه کمک به اوکراین وجود دارد، چراکه این امر به نفع امنیت ایالات متحده است.

استولتنبرگ تصریح کرد: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین پیروز شود، ایالات متحده در موضعی خطرناک‌تر قرار خواهد گرفت. این اشاره‌ای نه فقط به مسکو بلکه به پکن نیز است که شما اگر از قدرت نظامی استفاده کنید، آنچه را که می‌خواهید، رقم خواهید زد و این به منزله تهدید و چالشی برای همه ما است.

منبع: مـهر