سکه و طلا روی سکوی پرش ایستاد
سکه و طلا روی سکوی پرش ایستاد

فرارو نوشت: قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در دهه اول آذر امسال از کف محدوده دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به سمت مرز دو میلیون و ۵۰۰ حرکت کرد و دست‌آخر در جایگاه دو میلیون و ۴۸۱ هزار تومان به کار خود خاتمه داد. افزایش قیمت طلا این دفعه ارتباطی به دلار و […]

- سکه و طلا روی سکوی پرش ایستاد

فرارو نوشت: قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در دهه اول آذر امسال از کف محدوده دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به سمت مرز دو میلیون و ۵۰۰ حرکت کرد و دست‌آخر در جایگاه دو میلیون و ۴۸۱ هزار تومان به کار خود خاتمه داد.

افزایش قیمت طلا این دفعه ارتباطی به دلار و وضعیت بازار ارز ندارد و تقریبا همه‌چیز تحت‌تاثیر نرخ انس قرار گرفته است. قیمت انس طلا در این مدت با عبور از مرز دو هزار دلار به بالاترین سطح شش ماهه صعود کرده و حالا به تبع آن سکه امامی به جای کانال ۲۸ میلیون در نیمه محدوده ۲۹ میلیون معامله می‌‎شود.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار؛ دو میلیون و ۴۸۱

قیمت طلا ۱۸ عیار عصر پنجشنبه نهم آذر همزمان با آخرین خریدوفروش‌های بازار به دو میلیون و ۴۸۱ هزار تومان رسید. رقمی که رشد ۶۷ هزار تومانی یا به عبارت دیگر ۲.۷ درصدی قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار را ظرف دهه ابتدایی آذر نشان می‌دهد.

طلا ۱۸ عیار درحالی به مسیر صعودی پا گذاشته که از اول آذر امسال نرخ دلار افت وخیز چشمگیری نداشته و اسکناس آمریکایی کماکان به محدوده ۵۰ هزار تومان چسبیده است. انس جهانی، اما که بعد دلار، دومین فاکتور مهم در بالاوپایین شدن قیمت طلا در کشورمان است، ظرف همین مدت موفق به عبور از مرز دو هزار دلار شده است. طلای جهانی حالا در بالاترین سطح شش ماهه خودش قرار دارد و تاثیر آن در روند سکه‌های طلا هم به چشم می‌آید.

سکه امامی؛ ۲۹ میلیون و ۴۱۵

قیمت سکه امامی یا همان تمام سکه بهار آزادی طرح جدید عصر پنجشنبه نهم آذر به ۲۹ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید. سکه امامی به این ترتیب درمقایسه با روز چهارشنبه ۶۰ هزار تومان گران شد، اما وقتی به اولین روز معاملاتی آذر امسال نگاه می‌کنیم متوجه رشد ۵۶۶ هزار تومانی می‌شویم که معادل افزایش تقریبا دو درصدی است.

سکه امامی اول آذر امسال در محدوده ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد و حالا نسبت به کف قیمت خودش در سال جاری دو میلیون و ۱۶۴ هزار تومان گران شده است.

سکه تمام بهار آزادی؛ ۲۶ میلیون

سکه تمام بهار آزادی که برای معامله گران و صراف‌ها بیشتر به اسم تمام‌سکه طرح قدیم شناخته می‌شود در حدفاصل ۹ روزی که از آذر امسال گذشت، از نیمه کانال ۲۵ میلیون به بالای مرز ۲۶ میلیون نقل مکان کرد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم عصر پنجشنبه نهم آذر به شکل تکفروشی ۲۶ میلیون و هفت هزار تومان فروخته شد. همین سکه اولین روز معاملاتی آذر امسال ۲۵ میلیون و ۴۸۶ هزار تومان ارزش داشت. یعنی همزمان با تحرکات انس جهانی، کمی بیش از نیم میلیون تومان به نرخ فروش سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم اضافه شده که دقیقا مثل داستان سکه امامی به معنی رشد دو درصدی است.

نیم‌سکه بهار آزادی؛ ۱۵ میلیون و ۵۱۰

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی درحال حاضر نسبت به کمترین سطحش در سال جاری ۶۴۰ هزار تومان بیشتر است. آن زمان یعنی اوایل مهرماه هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان فروخته می‌شد، اما همزمان با آخرین خریدوفروش‌های عصر پنجشنبه نهم آذر نیم سکه در نیمه کانال ۱۵ میلیون حضور داشت.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی درحالی به ۱۵ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرده که اگر اولین روز آذر امسال به قصد خرید نیم سکه سراغ صراف‌ها می‌رفتید، از شما نهایتا ۱۵ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان دریافت می‌کردند.

ربع سکه بهار آزادی؛ ۱۰ میلیون و ۴۹۰

ربع‌سکه بهار آزادی در ۹ روز ابتدایی آذر امسال بیشترین رشد قیمت را در بازار طلا و سکه تجربه کرده است؛ حدود ۳.۵ درصد. قیمت ربع‌سکه بهار آزادی در این مدت از ۱۰ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تبدیل شد و دقیقا ۳۵۰ هزار تومان ارتقا پیدا کرد.

ربع سکه بهار آزادی دهه ابتدایی مهرماه امسال تا زیر مرز ۱۰ میلیون پایین آمده بود، اما الان در نیمه کانال ۱۰ میلیون معامله می‌شود و از ابتدای آذر امسال حرکت صعودی جدیدی را شروع کرده است.

سکه گرمی؛ پنج میلیون و ۸۷۵

سکه گرمی که ارزان‌ترین قطعه در یبن سکه هاست، عصر پنجشنبه نهم آذر پنج میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به فروش رسید. سکه گرمی با این اوصاف درمقایسه با اولین روز آذر امسال ۱۰۵ هزار تومان گران شده است که می‌توانیم این افزایش قیمت را تقریبا معادل دو درصد بدانیم.

سکه گرمی در نیمه ابتدایی آبان امسال تا محدوده پنج میلیون و ۶۷۰ هزار تومان هم پایین رفته بود، اما الان درمقایسه با آن روز‌ها تقرییا ۲۰۰ هزار تومان بیشتر فروخته می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین