فروش خودروهای جدید در عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ با ۱۲.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۶۳۶۷۴۶ دستگاه رسید.   تویوتا رشد چشمگیری در فروش داشته‌است و به سهم ۳۱.۱٪ در مقابل ۲۸.۴٪ در سال ۲۰۲۱ رسید. هیوندای و نیسان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ فروش کمتری را تجربه کردند و […]

فروش خودروهای جدید در عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲ با ۱۲.۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۶۳۶۷۴۶ دستگاه رسید.

 

تویوتا رشد چشمگیری در فروش داشته‌است و به سهم ۳۱.۱٪ در مقابل ۲۸.۴٪ در سال ۲۰۲۱ رسید. هیوندای و نیسان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ فروش کمتری را تجربه کردند و در این بین خودروساز چینی چانگان نیز پابه‌پای تویوتا رشد نرخ فروش را تجربه می‌کند.

 

یکی از محبوب‌ترین خودروها نزد مردم عربستان سعودی که هرساله رکورد فروش را می‌شکند، تویوتا کمری است که با ۵.۹ درصد سهم در رتبه اول قرار می‌گیرد. تویوتا هایلوکس (۳۲.۸+ درصد) و یاریس (+۲۰.۷ درصد) از بازار را در انحصار خود دارند.

 

خودرویی که در این چند کشور همانند پراید است

 

بدون تردید سدان کمری یکی از پرفروش‌ترین محصولات تولیدی برند تویوتا در بازار جهانی به حساب می‌آید. عرضه ابتدایی این مدل به سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ میلادی بازمی‌گردد.

 

نسخه فیس لیفت شده کمری ۲۰۲۲ تمایز چندان چشمگیری با مدل‌های قبلی ندارد چرا که تغییرات اعمال شده نسبتا جزئی و مینیمال است. تویوتا پکیجی ویژه تحت عنوان Nightshade در تریم‌های قابل سفارش خود دارد که با تریم دودی و مشکی شیشه‌ها، ریم‌های اسپرت ۱۸ اینچی مشکی رنگ، تریم مشکی رنگ آینه‌های جانبی و در حالت کلی رنگ‌آمیزی مشکی رنگ برای ۲۰۲۲ برای نسخه‌های هیبرید نیز قابل سفارش است.

خبرآنلاین

+