وزارت کشاورزی با کشور خیالی تفاهم‌نامه امضا کرد!
وزارت کشاورزی با کشور خیالی تفاهم‌نامه امضا کرد!

  به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مقامات وزارت کشاورزی پاراگوئه نه تنها این اسم را شنیده‌اند بلکه با آن تفاهم‌نامه هم امضا کرده‌اند. یورونیوز گزارش داد: اوایل ماه اکتبر یک مقام عالی‌رتبه وزارت کشاورزی پاراگوئه با «نمایندگان» کشور «ایالات متحده کایلسا» تفاهم‌نامه همکاری و روابط دیپلماتیک امضا می‌کند. نمایندگان کایلاسا ادعا کرده بودند که یک کشور جزیره‌ای […]

گاف جدید: وزارت کشاورزی با کشور خیالی تفاهم‌نامه امضا کرد!

 

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، مقامات وزارت کشاورزی پاراگوئه نه تنها این اسم را شنیده‌اند بلکه با آن تفاهم‌نامه هم امضا کرده‌اند. یورونیوز گزارش داد: اوایل ماه اکتبر یک مقام عالی‌رتبه وزارت کشاورزی پاراگوئه با «نمایندگان» کشور «ایالات متحده کایلسا» تفاهم‌نامه همکاری و روابط دیپلماتیک امضا می‌کند.

نمایندگان کایلاسا ادعا کرده بودند که یک کشور جزیره‌ای در شمال آمریکایی جنوبی هستند. به گفته مقام وزارت کشاورزی پاراگوئه «دو نماینده چندین پروژه را معرفی کردند» و حتی «خیلی کوتاه با وزیر ملاقات داشتند.»

در یادداشت تفاهم، پاراگوئه از نیتیاندا پاراماشیوام، پادشاه «کایلاسا» برای «تلاش‌هایش در حمایت از هندوییسم و کمک به بشریت» قدردانی کرده است. دولت پاراگوئه حتی از «الحاق کایلاسا به سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد» پشتیبانی کرده است.

در بخش دیگری از تفاهم‌نامه همچنین به دولت پیشنهاد شده است تا «فعالانه در جهت برقراری روابط دیپلماتیک با جمهوری کایلاسا» حمایت کند.

زمانی ماجرا برملا شد که مقام وزارت کشاورزی، رسانه‌ها را در جریان امضای تفاهم‌نامه قرار داد. بر اساس تحقیق رسانه‌های پاراگوئه، پادشاه «کایلاسا» یک مجرم فراری در هند است.

وزیر کشاورزی پاراگوئه در واکنش به افشای خیالی بودن «کایلاسا» مقام امضا کننده را از کار برکنار کرد. وی همچنین یادداشت تفاهم را فاقد جنبه حقوقی و فرد امضا کننده را فاقد اجازه و صلاحیت برای امضای قراردادهای بین المللی خواند.

منبع: اطلاعات انلاین