زیرنویس – گروه بین الملل: آتش بس چند روزه در غزه تمدید نشد تا شاهد غرش مجدد توپ‌های رژیم صهیونیستی و از سرگرفته شدن جنگ در روز جمعه دهم آذرماه باشیم. در حال حاضر نبرد سنگینی میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی جریان دارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با جنگنده […]

زیرنویس – گروه بین الملل: آتش بس چند روزه در غزه تمدید نشد تا شاهد غرش مجدد توپ‌های رژیم صهیونیستی و از سرگرفته شدن جنگ در روز جمعه دهم آذرماه باشیم. در حال حاضر نبرد سنگینی میان رزمندگان مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم صهیونیستی جریان دارد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با جنگنده و توپخانه غزه را زیر آتش گرفته است. منابع فلسطینی از درگیری‌های شدید در تل الهوا در جنوب غزه میان رزمندگان مقاومت و نظامیان صهیونیست خبر می‌دهند.

۵ نظامی صهیونیست زخمی شدند

رادیو رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۵ نظامی این رژیم بر اثر شلیک خمپاره در اطراف غزه خبر داد.

سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی به دست مقاومت

سرایا القدس اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی را از نوع اسکای لارک در آسمان غزه هدف قرار داده و ساقط کرده است.

حملات کوبنده موشکی سرایا القدس به شهرک های صهیونیست نشین

سرایا القدس همچنین از حملات موشکی به نیریم، ناحل عوز و علومیم خبر داد و اعلام کرد: ما کیسوویم را موشکباران کردیم.

رزمندگان شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین همچنین با خمپاره نظامیان رژیم صهیونیستی را در نتساریم هدف قرار دادند.

رئیس بیمارستانی در غزه زنگ خطر را به صدا درآورد

مروان الهمص رئیس بیمارستان شهید ابویوسف النجار در غزه گفت: کمک‌های پزشکی که طی آتش بس به غزه وارد شد برای یکروز نیز کافی نیست.

وی افزود: بخش بهداشت و درمان در غزه کاملاً از کار افتاده است. ما از همه وجدان‌های بیدار می‌خواهیم که گذرگاه رفح را بازکنند. شهر رفح امروز شهر فاجعه زده است.

الهمص تاکید کرد: تختی نداریم و بیماران روی زمین هستند. اجساد هم روی زمین هستند زیرا ظرفیت سردخانه پر شده است.

وی افزود: مراکز درمانی داخل مدارس ایجاد کردیم اما کافی نیست. مشکلات گوارشی و پوستی میان آوارگان شیوع پیدا کرده است. در آستانه زمستان بیمارهای تنفسی و ریوی تهدید کننده هستند.

الهمص گفت: ما نیاز داریم که گذرگاه رفح باز شود تا مجروحان به خارج منتقل شوند. مکان امنی در غزه وجود ندارد. کادر درمانی دیگر توان ندارد. بدون برق امکان فعالیت وجود ندارد.

شلیک ۵۰ موشک از زمان پایان آتش بس به سمت عسقلان و سدیروت

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از زمان پایان آتش بس در صبح امروز تاکنون ۵۰ موشک از غزه به سمت سدیروت و عسقلان شلیک شده است.

شمار شهدای حمله مجدد به غزه به ۶۱ نفر رسید

منابع خبری اعلام کردند که شمار شهدای حمله مجدد رژیم صهیونیستی به غزه به ۶۱ نفر افزایش یافت.

این منابع بیان کردند: از زمان پایان آتش بس در صبح امروز، ۶۱ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شده اند.

مقاومت، پیشروی دشمن در تله قلیبو را ناکام گذاشت

رزمندگان مقاومت مانع از پیشروی نظامیان صهیونیست در تله قلبیو در بیت حانون شدند.

همزمان منابع خبری از تحرکات اشغالگران برای خارج کردن کشته و زخمی های خود از میدان جنگ در شمال غزه خبر دادند و اعلام کردند که بالگردهای این رژیم در حال خارج کردن نظامیانی هستند که در کمین رزمندگان کشته یا زخمی شده اند.

حمله موشکی مقاومت به شهرکهای صهیونیست نشین

مقاومت فلسطین لحظاتی قبل شهرک‌های کیزوویم، نیریم و عین الثالثه در اطراف غزه را هدف حمله خمپاره‌ای سنگین قرار داد. همچنین آژیر خطر در نیرعوز، نیریم، العین الثالثه در نزدیکی غزه به صدا درآمد.

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهرهای اشغالی عسقلان، سدیروت و بئر السبع را هدف حمله موشکی قرار داده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که در حمله موشکی قسام به عسقلان یک صهیونیست زخمی شده است.

قسام با موشک رجوم نظامیان صهیونیست را درهم کوبید

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در شمال غرب غزه با موشک‌های رجوم ۱۱۴ میلی متری و خمپاره‌های کالیبر سنگین در هم کوبیده است.

زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست در درگیری شمال غزه

منابع عبری اعلام کردند: در درگیری های شمال غزه چهار نظامی اسرائیلی زخمی شده و با بالگرد به بیمارستان سوروکا در بئرالسبع منتقل شدند.

منابع عبری: جنگ ادامه دار خواهد بود

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جنگ طی روزهای آتی تداوم خواهد داشت و قصدی برای توقف آن نیست.

افزایش شمار شهدای حملات مجدد رژیم صهیونیستی

با تداوم بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه لحظه به لحظه بر شمار شهدا افزوده می‌شود. با شهادت چهار نفر دیگر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی در رفح، شمار شهیدان از صبح امروز در غزه به ۳۶ نفر افزایش یافته است.

حملات رژیم صهیونیستی بیشتر روی جنوب غزه به ویژه رفح متمرکز شده است. این درحالی است که بر اثر بمباران منزلی در نزدیکی بازار اردوگاه النصیرات در مرکز غزه هم شماری شهید و زخمی شدند. همچنین سه منزل هم در اردوگاه البریج در مرکز غزه و رفح در جنوب غزه هدف قرار گرفتند. یک منزل هم در اطراف بیمارستان المعمدانی هدف قرار گرفت.

اشرف القدره: اوضاع فاجعه بار است

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت: اوضاع در شمال غزه دردناک و فاجعه بار است و بیمارستان‌های جنوب توان این وضعیت را ندارند. ما نگران از دست رفتن شمار زیادی از ساکنان هستیم. ما از نهادهای سازمان ملل می‌خواهیم که به سرعت در راستای نجات اوضاع بحرانی بهداشتی غزه اقدام کند. اولویت ما سرازیر شدن کمک‌های پزشکی و سوخت به بیمارستانها و خارج کردن مجروحان است.

موضع گیری آپارتایدی جدید بن گویر

بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین موضع گیری آپارتایدی خود گفت: باید غزه را در هم کوبیده و حماس را نابود کنیم و بدون توافق و معامله و امتیازی به غزه بازگردیم.

درخواست قطر از جامعه جهانی برای توقف فوری جنگ غزه

وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای به ازسرگیری جنگ در غزه واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: مذاکرات میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی با هدف بازگشت آتش بس جریان دارد.تداوم بمباران غزه در ساعات اولیه پس از پایان آتش بس، تلاش‌های میانجی گرایانه را با شکست روبرو می‌کند و بر وخامت اوضاع خواهد افزود. قطر مراتب تاسف خود را بابت از سرگیری جنگ اسرائیل علیه غزه ابراز می‌دارد. ما هدف قرار دادن غیرنظامیان و مجازات جمعی و تلاش برای کوچاندن اجباری شهروندان به غزه محاصره شده را محکوم می‌کنیم. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که اقدام فوری برای توقف جنگ در غزه به عمل آورد.

حماس: از سرگیری جنگ درغزه با چراغ سبز آمریکاست

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در طی شب گذشته با همه پیشنهادهای ما برای آتش بس مخالفت کرد زیرا از پیش تصمیم خود را برای ازسرگیری جنگ گرفته بود. ما دولت بایدن را مسئول ادامه جنایات جنگی اسرائیل در غزه می‌دانیم زیرا از سرگیری جنگ با چراغ سبز آمریکا انجام شده است.

اسامه حمدان: با ماشین جنگی اشغالگران مقابله می‌کنیم

اسامه حمدان از رهبران حماس گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول توقف آتش‌بس موقت در غزه هستند. رژیم صهیونیستی ثابت کرده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. ما همچنان با جدیت در تلاش برای آتش‌بس موقت در غزه حتی با وجود ازسرگیری جنگ و حملات دشمن صهیونیستی خواهیم بود.

حمدان بیان کرد: مشکل اصلی در نگرش رژیم صهیونیستی به ملت و مساله فلسطین است. راهکار واقعی در یافتن سازوکار پایان اشغالگری اسرائیل است. ما از هر تلاشی برای توقف جنگ و جنایات دشمن صهیونیستی به گونه‌ای که در راستای منافع ملت فلسطین باشد، استقبال می‌کنیم. دشمن صهیونیستی سراسر نوار غزه را مورد حمله و بمباران قرار داده اما مقاومت قادر است عملیات این رژیم را به شکست بکشاند.

وی ادامه داد: ما باید پایداری کنیم و در برابر دشمن و ماشین جنگی آن بایستیم.

از سوی دیگر عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که با پایداری ملت خود و دلاوری‌های مقاومت فلسطین با جنایات دشمن صهیونیستی و ازسرگیری حملات وحشیانه آن علیه غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان مقابله می‌کنیم.

الرشق افزود: آنچه دشمن صهیونیستی طی ۵۰ روز جنگ قبل از آتش‌بس موقت از تحقق آن عاجز بود، هرگز با ادامه جنایات خود پس از آتش‌بس قادر به تحقق آن نخواهد بود.

شهادت ۲۶ فلسطینی از زمان شروع مجدد جنگ غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از پایان آتش بس موقت در این باریکه به ۲۶ نفر رسید.

آژیر خطر در عسقلان و زیکیم به صدا درآمد

به دنبال حملات موشکی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در عسقلان و زیکیم به صدا درآمد.

شهادت و زخمی شدن شماری بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

بمباران مناطق مختلف غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شده‌اند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که تاکنون ۶ شهید و شماری مجروح به بیمارستان الکویت منتقل شده‌اند.

این منابع افزودند که این بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در مرکز شهر رفح در جنوب غزه رخ داده است.

همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی آپارتمانی را در شهرک حمد در خان یونس در جنوب غزه بمباران کردند.

در حملات به منزلی در اردوگاه المغازی در غزه هم شماری شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس را بمباران کردند.

بر اثر بمباران خانه‌ای در رفح در جنوب نوار غزه توسط جنگنده‌های اسرائیلی ۴ فلسطینی شهید و شماری هم زخمی شدند.

همچنین شماری از مجروحان به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند.

بلینکن اراضی اشغالی را ترک کرد

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دقایقی پس از آغاز مجدد حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه اراضی اشغالی را ترک کرده است.

نبرد رزمندگان مقاومت با اشغالگران در منطقه التوام

صدای درگیری در منطقه بیت حانون شنیده می‌شود و رزمندگان در منطقه التوام به مقابله با جنگ افزارهای اشغالگران پرداخته‌اند.

صهیونیست‌ها در پناهگاه

منابع عبری اعلام کردند: به ساکنان شهرک‌های اطرف غزه دستور داده شده است که در پناهگاه بمانند.

رهگیری ۳ پهپاد از سوی ناو جنگی آمریکا

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: اطلاعات اولیه حاکی از رهگیری سه پهپاد از سوی ناوجنگی آمریکا در دریای سرخ داد.

درگیری شدید در چند محور

درگیری‌های شدیدی میان رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در چند محور در شهر غزه و شمال باریکه غزه جریان دارد.

زخمی شدن شماری از فلسطینی‌ها بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی اعلام کردند که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شماری از شهروندان فلسطینی در منطقه الشیماء در شمال غزه زخمی شده و به بیمارستان کمال عدوان منتقل شدند.

وزارت امور داخلی غزه: منزلی در شمال غرب غزه هدف قرار گرفت

وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد: منزلی در منطقه ابواسکندر در شمال غرب شهر غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

منزلی در شمال غرب شهر غزه هدف قرار گرفت

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در شمال غرب شهر غزه هدف قرار دادند. همچنین شرق شهرک عبسان در خانیونس در جنوب غزه هم هدف حمله هوایی قرار گرفت.

گلوله باران شدید خیابان اللبابیدی در غرب شهر غزه

منابع خبری از گلوله باران شدید خیابان اللبابیدی در غرب شهر غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

مقام صهیونیست: تاکنون توافقی درباره تمدید آتش بس نشده است

یک مسئول رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هنوز توافقی درباره تمدید آتش بس نشده است.

شنیده شدن صدای تیراندازی و پرواز پهپادهای اسرائیلی برفراز غزه

منابع فلسطینی از شنیده شدن صدای چند انفجار و تیراندازی در شمال غزه خبر دادند.

این منابع بیان کردند: صدای تیراندازی به گوش می‌رسد و همزمان با آن شاهد پرواز گسترده پهپادهای رژیم اشغالگر در شمال غرب شهر غزه هستیم.

پنتاگون: نیروهای ما ۷۴ بار در معرض حمله قرار گرفتند

وزارت دفاع آمریکا به شمار حملاتی اشاره کرد که به نظامیانش در خاورمیانه شده است.

براساس این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از ۱۷ اکتبر گذشته ۷۴ بار هدف حمله قرار گرفته‌اند.

سایرینا سینگ سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: شمار حملات انجام شده از ۱۷ اکتبر گذشته تاکنون به ۷۴ حمله رسیده است.

این درحالی است که چند روز پیش یک مقام وزارت دفاع آمریکا به فاکس‌نیوز گفت نیروهای آمریکا در عراق و سوریه از روز ۱۷ اکتبر تا کنون ۷۳ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. این مقام پنتاگون که اشاره‌ای به نام او نشد گفت که سه مورد از این حملات روز پنجشنبه گذشته اتفاق افتاده‌اند.

پیش از آن نیز «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا آخرین آمار حملات به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه را ۶۶ مرتبه اعلام کرده بود که شامل ۳۲ حمله در عراق و ۳۴ حمله در سوریه بودند.

سینگ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری در پنتاگون تایید کرد که بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته‌اند. مقاومت عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ فلسطینی منجر شده است.

منبع: مـهر