می‌دانیم که استقلال به خاطر تعدد طلبکارانی که برای دریافت دستمزد خود به فیفا شکایت کرده‌اند به دردسر افتاده و همین حالا پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته است. می‌دانیم که استقلال در ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی نتوانست بازیکنان مد نظر نکونام را جذب کند همه امیدها به نقل و انتقالات زمستانی […]

- هوادار متمول؛ این قسمت استقلال/ سلاح کری‌خوانی علیه پرسپولیس از کار افتاد!

می‌دانیم که استقلال به خاطر تعدد طلبکارانی که برای دریافت دستمزد خود به فیفا شکایت کرده‌اند به دردسر افتاده و همین حالا پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته است.

می‌دانیم که استقلال در ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی نتوانست بازیکنان مد نظر نکونام را جذب کند همه امیدها به نقل و انتقالات زمستانی بود که حالا آن هم از بین رفته است.

استقلال همین حالا کلی مشکل مالی دارد تعدادی از قراردادهایش را نتوانسته ثبت کند و طبعاً اگر پولی هم داشته باشد، باید خرج تیمش کند. این یعنی نه پولی برای دادن طلب طلبکاران دارد و نه برای خرید بازیکنان جدید!

استقلال در حال حاضر صدرنشین لیگ برتر است اما در دو فصل اخیر نتوانسته به آسیا برسد. حتی بعد از عنوان قهرمانی بدون باخت واگر برای سال سوم موفق به کسب مجوز حرفه‌ای نشود، طبق قانون باید به یک دسته پایین‌تر سقوط کند.

همه این داده‌ها از اهمیت تلاش برای پرداخت بدهی‌های خارجی حکایت می‌کنند و حالا می‌رسیم به اصل موضوع یعنی خبر خبر ورزشی! یکی از کری‌های همیشگی میان هواداران آبی و قرمز بحث هوادار متمول بود. آبی‌ها همیشه به قرمزها کنایه می‌زدند که ما هوادار متمول ساکن کانادا نداریم که در پرداخت‌های غیرمتعارف و خارج از قرارداد ستاره‌ها را راضی به حضور در پرسپولیس کند.

این موضوع امسال منشا تردیدهای زیادی شد. امیر عابدینی از دخالت آن هوادار متمول در بودن یا نبودن کریم باقری گفت و باشگاه این دخالت‌ها را رد کرد. بازیکنان در مورد او صحبت کردند و اینکه به چه کسی علاقه دارد یا نه و سازمان لیگ و نهادهای نظارتی نیز به قراردادهای پرسپولیس ورود کردند.

همه این‌ها نشان از اهمیت موضوع داشت و همیشه رقبای پرسپولیس از بابت داشتن این هوادار متمول و خارج نشین به این تیم حمله می‌کردند. حالا مهم‌ترین سلاح حمله این رقبا از کار افتاده!

ما قصد قضاوت نداریم که داشتن هوادار متمول خوب است یا بد، البته هر کسی در هر جایگاه اجتماعی می‌تواند طرفدار تیمی باشد اما مسلماً اگر قرار باشد هر کس به صرف دادن پول بتواند در فوتبال دخالت کند، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

ما نمی‌دانیم این هواداران متمول در ازای پرداخت این پول‌ها چه توقعی دارند اما هر پرداختی خارج از قرارداد نیز به ضرر فوتبال است نه به نفع آن.

اما هیچ کدام این‌ها سوژه امروز و الان ما نیست. فقط همین که از حالا به بعد استقلال هم یک هوادار متمول اروپا نشین دارد، آن هم در آلمان که شرکت بررسی کننده مجوز حرفه‌ای در afc در این کشور مستقر است!

منبع: خبـر ورزشی