به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، مردمی که در روزهای اخیر به پارک چیتگر رفتند با شمار زیادی از درختان بریده شده مواجه شدند. شهروندان می گویند درختان به نظر آفت‌زده نبودند اما در ورودی پارک اطلاعیه نصب شده که می گوید درختان را به‌خاطر حمله‌ سوسک‌پوست‌خوار قطع می کنند. این درحالی است که اهالی منطقه […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی زیرنویس، مردمی که در روزهای اخیر به پارک چیتگر رفتند با شمار زیادی از درختان بریده شده مواجه شدند. شهروندان می گویند درختان به نظر آفت‌زده نبودند اما در ورودی پارک اطلاعیه نصب شده که می گوید درختان را به‌خاطر حمله‌ سوسک‌پوست‌خوار قطع می کنند.

این درحالی است که اهالی منطقه ‎سعدآباد که اشرافیت به مجموعه دارند تصاویری را ثبت کردند که نشان از خالی شدن بخش هایی از سعدآباد از ‎درخت دارد. پیشتر یکی از مسئولان مجموعه سعدآباد به زیرنویس گفته بود که درختان درگیرآفت و ‎ سوسک چوب خوار شده‌اند.

سوسک‌های چوب خوار در حال قلع و قمع درختان ارزشمند تهران هستند؟

به نظر نیاز به ورود و امداد رسانی به درختان از سوی شورای شهر تهران و سازمان محیط زیست ، مجلس در بخش کمیسیون محیط زیست و ارگان های مربوطه است تا با راهکار مهار این آفت از ادامه پخش شدن این سوسک چوب خوار جلوگیری شود.

این در حالی است که مسئله آفت باشد و این حجم از درگیری درختان با قطع شدگی نیازمند بررسی و تحقیقات دقیق تری هم دارد.

 

منبع خبر: رکنـا