استقلال اولین مظلوم لیگ قهرمانان آسیا بود که قهرمان لیگ دو فصل قبل شد اما برای دومین سال پیاپی نتوانست به آسیا برود. دومین تیم مظلوم سپاهان بود که با تصمیم سیاسی AFC به الاتحاد ۳- صفر باخت تا نتیجه مسابقه حساس گروه در بیرون از مستطیل سبز رقم بخورد. سومین تیم مظلوم هم پرسپولیس […]

- درباره مظلومیت تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا/ استقلال نیست، سپاهان را بازاندند، پرسپولیس نمی‌تواند همه تماشاگرانش را داشته باشد!

استقلال اولین مظلوم لیگ قهرمانان آسیا بود که قهرمان لیگ دو فصل قبل شد اما برای دومین سال پیاپی نتوانست به آسیا برود. دومین تیم مظلوم سپاهان بود که با تصمیم سیاسی AFC به الاتحاد ۳- صفر باخت تا نتیجه مسابقه حساس گروه در بیرون از مستطیل سبز رقم بخورد. سومین تیم مظلوم هم پرسپولیس است. حالا چرا پرسپولیس؟ مصطفی لشگری مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس گفته: ورزشگاه آزادی برای بازی حساس سه‌شنبه با الدحیل فقط گنجایش ۴۵ هزار نفر تماشاگر را دارد و بقیه قسمت‌های ورزشگاه در حال تعمیر و بازسازی است! جالب نبود؟ پرسپولیس در روزی که راحت می‌تواند ۱۰۰ هزار تماشاگر داشته باشد و از این فاکتور مثبت به نفع خودش استفاده کند، باید به حضور ۴۵ هزار تماشاگر راضی باشد و دم برنیاورد. تازه مسئولان شرکت توسعه و تجهیز هم از پرسپولیس (و استقلال) تشکر کرده‌اند که خیلی مرتب و منظم برای هر بازی ۵۲۰ میلون اجاره می‌دهند و…
در واقع پرسپولیس اجاره آزادی را می‌دهد اما نمی‌تواند نصف تماشاگرانش را هم داشته باشد، آن هم در یک دیدار حساس آسیایی.

تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا قبل از شروع مسابقات هم لطمه خوردند؛ جایی که قانون سقف بودجه وضع شد که البته محاسنی داشت اما باعث شد تا مثلاً سپاهان چند بازی مهره‌های کلیدی خود را نداشته باشد یا پرسپولیس نتواند مهاجم بزرگی بخرد. البته این مسئله راهکار داشت؛ مثلاً گل‌محمدی می‌توانست مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر را حفظ کند که اولی را خودش نخواست و دومی را هم سپاهان گرفت اما در مجموع تیم‌های ایرانی اصلاً در شرایط نرمال و منصفانه به مصاف رقبا نمی‌روند. یک نمونه‌اش را در بازی نساجی و الهلال دیدیم که رقیب عربستانی با کلی ستاره ریز و درشت و نیمار آمده بود اما نساجی فاقد بازیکنان بزرگ بود. در بحث امکانات هم که اصلاً بهتر است وارد مقایسه نشویم. در میان سه نماینده ایران فقط سپاهان امکانات و تشکیلات خوبی دارد و می‌توان نام «باشگاه» را روی آن گذاشت وگرنه پرسپولیس که (مثل استقلال) حتی در بحث زمین تمرین هم مشکل دارد و حالا می‌بینیم که از تمام ظرفیت ورزشگاه آزادی هم نمی‌تواند استفاده کند. عجیب اینکه همین پرسپولیس در مهم‌ترین بازی خانگی خود مقابل النصر عربستان از وجود هوادارانش محروم بود و آن بازی بدون حضور تماشاگر برگزار شد در حالی که می‌توانست حداقل ۷۰ هزار تماشاگر داشته باشد و شاید در آن صورت نتیجه چیز دیگری می‌شد. 

با تمام این اوصاف امیدواری‌ها برای پیروزی پرسپولیس مقابل الدحیل بسیار بالاست همان‌طور که امیدواریم سپاهان درجده یقه الاتحاد را بگیرد و حتی این تیم را شکست بدهد تا انتقام اتفاقات غیر فوتبالی بازی رفت را بگیرد. بازیکنان سپاهان در این دیدار گلوله آتشند و می‌خواهند در خانه الاتحاد خیلی چیزها را ثابت کنند. 

منبع: خبـر ورزشی