به گزارش زیرنویس، تلویزیون دولتی سوریه موسوم به سانا از تجاوز اسرائیل به اهدافی در نزدیکی و حومه دمشق، پایتخت این کشور خبر داد. برخی منابع عبری زبان حملات هوایی رژیم صهیونیستی در بامداد روز شنبه به اهدافی در حومه دمشق را تایید کرده، اما جزییاتی از آن را اعلام نکرده‌اند. حملات علیه اهدافی در […]

به گزارش زیرنویس، تلویزیون دولتی سوریه موسوم به سانا از تجاوز اسرائیل به اهدافی در نزدیکی و حومه دمشق، پایتخت این کشور خبر داد.

برخی منابع عبری زبان حملات هوایی رژیم صهیونیستی در بامداد روز شنبه به اهدافی در حومه دمشق را تایید کرده، اما جزییاتی از آن را اعلام نکرده‌اند.

حملات علیه اهدافی در حومه شهر دمشق از سوی رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز دوباره بمباران نوار غزه و پایان آتش بس هفت روزه در این باریکه صورت گرفته است.

در عین حال، ازسرگیری حملات علیه باریکه غزه با واکنش دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه روبرو شده و منابع خبری در سوریه اعلام کردند که گروه «مقاومت اسلامی عراق» پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در جنوب استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را با موشک هدف قرار داد.

به گفته این منابع، تأسیسات نظامی آمریکا واقع در نزدیکی میدان نفتی الجبصه با چندین راکت گلوله باران شد و در جریان این حمله، چندین انفجار در این پایگاه نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی رخ داد.

پیش از این نیز پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفتی العمر در استان دیرالزور مورد حمله پهپادهای «کامیکاز» قرار گرفته بود.

پیشتر گروه‌های مسلح در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داده بودند که عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق را افزایش خواهند داد، زیرا واشنگتن به کمک ارتش اسرائیل در حال کشتار غیرنظامیان در نوار غزه و جنوب لبنان است.

فاکس نیوز در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر ۷۴ بار مورد حمله قرار گرفته اند. آمریکا حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق دارد.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه با انتشار بیانیه‌ای در تلگرام، آمریکا را مسئول مستقیم تداوم جنگ در نوار غزه خواند.

در بیانیه دولت غزه آمده است: جامعه بین‌الملل، به سرکردگی آمریکا که جو بایدن، رییس جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آن است، مسئولیت جنایات اشغالگران صهیونیستی و تداوم جنگ بی‌رحمانه آنها علیه غیرنظامیان، زنان و کودکان در نوار غزه را برعهده دارد.

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: آنها (جامعه بین‌الملل به رهبری آمریکا) برای ازسرگیری خشونت‌ها بدون احترام به قوانین جنگی و بین‌المللی از جمله قوانین بشردوستانه، به (صهیونیست‌ها) چراغ سبز داده‌اند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز (جمعه) مدعی شد که حماس آتش‌بس را نقض کرده است و با این ادعا از موج جدید حملات علیه نوار غزه خبر داد.

همچنین «مروان الهمص»، رییس بیمارستان شهید ابویوسف النجار در غزه گفت: کمک‌های پزشکی که طی آتش بس به غزه وارد شد برای یکروز نیز کافی نیست.

وی افزود: بخش بهداشت و درمان در غزه کاملاً از کار افتاده است. ما از همه وجدان‌های بیدار می‌خواهیم که گذرگاه رفح را بازکنند. شهر رفح امروز شهر فاجعه زده است.

الهمص تاکید کرد: تختی نداریم و بیماران روی زمین هستند. اجساد هم روی زمین هستند زیرا ظرفیت سردخانه پر شده است.

وی افزود: مراکز درمانی داخل مدارس ایجاد کردیم اما کافی نیست. مشکلات گوارشی و پوستی میان آوارگان شیوع پیدا کرده است. در آستانه زمستان بیمارهای تنفسی و ریوی تهدید کننده هستند.

الهمص گفت: ما نیاز داریم که گذرگاه رفح باز شود تا مجروحان به خارج منتقل شوند. مکان امنی در غزه وجود ندارد. کادر درمانی دیگر توان ندارد. بدون برق امکان فعالیت وجود ندارد.

منبع: مـهر