نام بزرگ لیونل مسی در دنیای فوتبال نیازی به تعریف و توضیح ندارد. تعداد کسانی که به تمام افتخارات فردی و تیمی (ملی و باشگاهی) در تاریخ فوتبال جهان رسیده‌اند به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و مسی یکی از آنهاست. مثلاً مارادونای کبیر قهرمان جام باشگاه‌های اروپا (همان لیگ قهرمانان) نشد و توپ طلا […]

نام بزرگ لیونل مسی در دنیای فوتبال نیازی به تعریف و توضیح ندارد. تعداد کسانی که به تمام افتخارات فردی و تیمی (ملی و باشگاهی) در تاریخ فوتبال جهان رسیده‌اند به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد و مسی یکی از آنهاست.

مثلاً مارادونای کبیر قهرمان جام باشگاه‌های اروپا (همان لیگ قهرمانان) نشد و توپ طلا نگرفت. فرانس بکن‌باوئر یا زین‌الدین زیدان قبل از مسی به عنوان بازیکن ملی قهرمان جام جهانی و قهرمان قاره خود شدند و به عنوان بازیکن باشگاهی قهرمان اروپا و لیگ معتبر اروپایی شدند و به صورت انفرادی توپ طلا را بردند.

البته که مسی از تمام آنها بالاتر است چرا که رکوردهای بیشتری دارد و این رکوردها تنها مرهون یک چیز است؛ «تداوم» درخشش در سطح بالا که خود به دلایل بسیاری نیاز دارد. از زندگی حرفه‌ای تا تمرین و تلاش، از داشتن شخصیت لازم تا انتخاب‌های درست و هوشمندانه. به عنوان نمونه به همین انتخاب آخر مسی نگاه کنید که قید آن پول هنگفت عربستان را زد. او عاشق بارسلونا بود اما حاضر نشد اصول حرفه‌ای را با منتظر این باشگاه شدن زیر پا بگذارد.

ولی یک بعد دیگر قضیه که کمتر از آن صحبت می‌شود واقع بینی است. مسی در سال ۲۰۲۱ با چشمانی اشکبار واقعیت را پذیرفت و از بارسا رفت، آن هم در شرایطی که همه بازیکنان حاضر شدند به خاطر او فداکاری کنند. همین مسی پاریس را هم به خاطر همین واقع بینی که جایی در میان طرفداران پاریسی ندارد ترک کرد و قید لیگ قهرمانان اروپا را زد. اما گل مثال‌های این قضیه همین جملات اخیر اوست.

در تمام سال‌های حرفه لیونل مسی در بالاترین سطح کمتر از او حاشیه‌سازی در زمین مسابقه را دیده بودیم اما در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مسی بعد از بازی با هلند با حریف درگیر شد و آن حاشیه‌ها را درست کرد.

و حالا ببینید که در اوج شهرت و افتخار و محبوبیت چقدر راحت اشتباهش را می‌پذیرد و اعتراف می‌کند که؛ «آن خوشحالی کردن مقابل نیمکت هلند احمقانه بود» در واقع می‌پذیرد که شروع کننده آن حاشیه‌ها خودش و تیم آرژانتین بوده تمام حرف‌ها و توضیحات بعدی توجیهی بر این اشتباه نمی‌شود.

راز تداوم مسی که ۱۴ سال فاصله بین اولین و آخرین توپ طلای او انداخته و باعث شده به تمام افتخارات در بالاترین سطح فوتبال دنیا برسد، یکی هم در همین واقع بینی اوست. مسی ترسی از اعتراف به اشتباهش ندارد، اینطور فکر نمی‌کند که چون لیونل مسی است پس برای تمام رفتارها و کارهایش حق دارد!

بیشتر بخوانید: لیونل مسی و توپ‌طلا؛ این یک «رسوایی» نیست!/ شما برترین بازیکن تاریخ را شناخته‌اید؛ او بارها کتاب رکوردها را بازنویسی کرده است

لیونل مسی

منبع: خبـر ورزشی