به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پروگرس گونه‌ای از فضاپیمای باربری یک‌بارمصرف روسی است. فضاپیماهای باربری پروگرس از سال ۱۹۷۸ و به دنبال در مدار قرار گرفتن ایستگاه فضایی سالیوت-۶ که به دو لنگرگاه مجهز بود، برای رساندن سوخت، غذا، لوازم یدکی و دیگر وسایل مورد نیاز فضانوردان به کار گرفته شد. پروگرس از کیهان […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، پروگرس گونه‌ای از فضاپیمای باربری یک‌بارمصرف روسی است. فضاپیماهای باربری پروگرس از سال ۱۹۷۸ و به دنبال در مدار قرار گرفتن ایستگاه فضایی سالیوت-۶ که به دو لنگرگاه مجهز بود، برای رساندن سوخت، غذا، لوازم یدکی و دیگر وسایل مورد نیاز فضانوردان به کار گرفته شد.

پروگرس از کیهان بایکونور در قزاقستان به فضا پرواز کرد.

روز یکشنبه (۳ دسامبر) رویداد زنده دیگری با سفینه فضایی برگزار می‌شود، انتظار می‌رود پروگرس ۸۶ به ماژول پویسک ایستگاه فضایی که حامل ۵۶۰۰ پوند (۲۵۴۰ کیلوگرم) محموله است، متصل شود.

محموله ۲۵۴۰ کیلوگرمی روسیه در راه فضا!

ایستگاه فضایی بین المللی از فضاپیماهای باری تامین کننده برای تامین غذا، تجهیزات و تدارکات برای خدمه‌ای که مدت طولانی در فضا هستند، استفاده می‌کند. مقامات ناسا در یک پست وبلاگی نوشتند که خدمه اکسپدیشن ۷۰ حاضر در سفینه، شاهد خروج فضاپیمای Progress ۸۴/MS-۲۳ در روز چهارشنبه (۲۹ نوامبر) بودند، قبل از اینکه چند ساعت بعد طبق برنامه در جو زمین بسوزد.

پروگرس یکی از فضاپیما است که وظیفه تامین مجدد ISS را بر عهده دارد. دیگر وسایل نقلیه فعلی، هر دو از ایالات متحده، SpaceX Dragon و Northrop Grumman Cygnus هستند. پروگرس همچنین به طور منظم برای تقویت مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌شود. ناسا تقویت ISS را با Cygnus به عنوان پشتیبان آزمایش کرده است.

منبع: space

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین