اشتباهاتی که افراد برای کاهش وزن و موقع انجام یک رژیم لاغری مرتکب می‌شوند، فراوان هستند. اشتباهاتی که می‌توانند آسیب‌های غیر قابل جبران به سلامت شما برسانند. خیلی از افراد تصور می‌کنند رعایت رژیم لاغری یک امر ساده و پیش‌پاافتاده است که خودسرانه می‌توانند به آن اقدام کنند اما متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که رژیم‌های […]

اشتباهاتی که افراد برای کاهش وزن و موقع انجام یک رژیم لاغری مرتکب می‌شوند، فراوان هستند. اشتباهاتی که می‌توانند آسیب‌های غیر قابل جبران به سلامت شما برسانند. خیلی از افراد تصور می‌کنند رعایت رژیم لاغری یک امر ساده و پیش‌پاافتاده است که خودسرانه می‌توانند به آن اقدام کنند اما متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که رژیم‌های خودسرانه می‌توانند عوارض و عواقب ناگواری برای فرد داشته باشند؛ از ریزش مو و ابتلا به سنگ کیسه صفرا گرفته تا ابتلا به دیابت و حتی بیماری‌های کبدی و قلبی و عروقی.

بسیاری از افراد فکر می‌کنند کربوهیدرات، یک ماده اضافی در مواد غذایی محسوب می‌شود و به همین دلیل اولین کاری که می‌کنند، حذف آن از برنامه رژیم لاغری است. یا خیلی‌ها چربی را به طور کامل از وعده‌های غذایی خود کنار می‌گذارند. درحالی‌که چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین به شدت برای بدن ضروری هستند و حذف خودسرانه هر یک از آنها آسیب جدی به بخشی از بدن ما خواهد رساند.

در این اینفوگرافیک ۱۰ اشتباه مهم که بین اغلب افرادِ دچار چاقی یا دارای اضافه وزن رایج است و خود افراد از عواقب آن خبر ندارند، ذکر شده است. همچنین مهم‌ترین عوارض و عواقب این اشتباهات بیان شده است.

این ۱۰ اشتباه را کنار بگذارید تا لاغر شوید

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین