این قرارداد که در وب سایت آمازون اعلام شد، به معنای آن است که این غول تجارت الکترونیکی و رایانش ابری، برای ارسال ماهواره‌های اینترنتی خود به فضا، به رقیب اصلی خود متکی خواهد بود. پرتاب فالکن ۹ قرار است در اواسط سال ۲۰۲۵، آغاز شود. سرویس استارلینک اسپیس ایکس در حال حاضر تقریبا ۵۰۰۰ […]

- رقابت داغ غول‌ها در میدان اینترنت ماهواره‌ای/ آمازون هم وارد بازی شد

این قرارداد که در وب سایت آمازون اعلام شد، به معنای آن است که این غول تجارت الکترونیکی و رایانش ابری، برای ارسال ماهواره‌های اینترنتی خود به فضا، به رقیب اصلی خود متکی خواهد بود. پرتاب فالکن ۹ قرار است در اواسط سال ۲۰۲۵، آغاز شود.

سرویس استارلینک اسپیس ایکس در حال حاضر تقریبا ۵۰۰۰ ماهواره دارد که خدمات اینترنت را از مدار پایین زمین فراهم می‌کنند.

پروژه کویپر آمازون، که مدل تجاری مشابهی را دنبال می‌کند، به تازگی دو ماهواره آزمایشی به فضا پرتاب کرده است و قصد دارد آزمایش بتا با مشتریان شرکتی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، آغاز کند.

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اسپیس ایکس، سیستم‌های ماهواره‌ای رقیب را بدون لطف به ماهواره‌های خود، پرتاب می‌کند. صادقانه و صریح.

آمازون پیش از این امیدوار بود که اولین ماهواره‌های خود را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ پرتاب کند اما یک سلسله شکست‌های پیش آمده در آزمایشات و سایر مشکلات شرکای پرتاب، باعث تاخیر در این برنامه شد.

آمازون در سال ۲۰۲۲ قراردادی را با سه شرکت یونایتد لانچ الاینس، بلو اوریجین که توسط جف بزوس تاسیس شده است و آریان اسپیس برای دست‌کم ۶۸ پرتاب و احتمالا ۸۳ پرتاب موشک‌های این شرکت‌ برای قرار دادن بخش عمده ماهواره‌های کویپر در مدار زمین، اعلام کرده بود. این قرارداد متکی بر موشک‌های جدیدی بود که هنوز به فضا پرتاب نشده بودند و با تاخیرهای متعددی روبرو شدند.

در یک قرارداد جداگانه، موشک قدیمی‌تر «اطلس وی» یونایتد لانچ الاینس، دو ماهواره نخست آمازون را در اکتبر به فضا برد. این شرکت هشت پرتاب دیگر با این موشک دارد که از سرویس خارج شده است.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین