به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «بسّام خلف»، عضو رهبری سیاسی جنبش حماس در لبنان روز شنبه در گفت‌وگو با رسانه روسی فاش ساخت که دولت آمریکا به نمایندگی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور به اسرائیل برای ادامه تجاوز خود به غزه چراغ سبز نشان داده است. خلف در مصاحبه با اسپوتنیک […]

به گزارش زیرنویس به نقل از اسپوتنیک، «بسّام خلف»، عضو رهبری سیاسی جنبش حماس در لبنان روز شنبه در گفت‌وگو با رسانه روسی فاش ساخت که دولت آمریکا به نمایندگی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور به اسرائیل برای ادامه تجاوز خود به غزه چراغ سبز نشان داده است.

خلف در مصاحبه با اسپوتنیک افزود: واشنگتن مدعی است که از تل آویو با مواد منفجره برای از بین بردن تونل‌های زیر زمینی حماس در نوار غزه حمایت می‌کند، اما هدف اساسی دولت بایدن ادامه جنگ و کشتار هرچه بیشتر غیرنظامیان است.

عضو سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ادعاهای آمریکا درباره از سرگیری مذاکرات آتش بس با طرف‌های قطری، مصری و اسرائیلی در واقع «گمراه کردن افکار عمومی» است، زیرا کسی که به دنبال توقف جنگ است، بایستی به تل آویو فشار اعمال کند، نه اینکه همچنان به کمک‌های مالی و نظامی خود با پوشش بین المللی به اسرائیل ادامه دهد.

وی تاکید کرد که جنگ غزه در واقع نبرد ایالات متحده آمریکا است و نه اسرائیل.

خلف نسبت به کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه به جزیره سینای مصر هشدار داد و تاکید کرد که این موضوع نه از سوی فلسطینی‌ها و نه از سوی حاکمیت سیاسی مصر پذیرفتنی است، زیرا آنان اسکان فلسطینیان در سینا را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌دانند.

خلف با اشاره به ادامه تلاش‌های قطر برای حل مناقشه غزه افزود: طرف اسرائیلی می‌خواهد اسرای خود را بدون هرگونه پیش شرطی آزاد کند و این اتفاق نخواهد افتاد.

وی تاکید کرد: مقاومت فلسطین آماده هرگونه تشدید تنش است و آماده مقابله با تهدیدات اسرائیل است.

منبع: مـهر