اپل واچ ویژگی‌های مختلفی برای نجات جان کاربران دارد که یکی از کاربردی‌ترین‌های آن قابلیت تشخیص سقوط است. شخصی به‌نام مناند با دو سگ خود در منطقه‌ی تفریحی ملی رودخانه‌ی چاتاهوچی در حال پیاده‌روی بود که سگ‌ها متوجه حضور یک گرگ شدند. توضیح داد: «سگ‌ها ترسیدند و مرا زمین زدند.» هنگامی‌که اپل واچ سقوط مناند […]

- ساعت هوشمند جان کوه‌نورد را نجات داد

اپل واچ ویژگی‌های مختلفی برای نجات جان کاربران دارد که یکی از کاربردی‌ترین‌های آن قابلیت تشخیص سقوط است. شخصی به‌نام مناند با دو سگ خود در منطقه‌ی تفریحی ملی رودخانه‌ی چاتاهوچی در حال پیاده‌روی بود که سگ‌ها متوجه حضور یک گرگ شدند. توضیح داد: «سگ‌ها ترسیدند و مرا زمین زدند.»

هنگامی‌که اپل واچ سقوط مناند را تشخیص می‌دهد، به مچ دست او ضربه می‌زند و زنگ هشدار را به‌صدا درمی‌آورد و از طرف دیگر هشداری را نشان می‌دهد. کاربر می‌تواند با فشردن دکمه‌ی چرخان، ضربه‌زدن روی Close در گوشه‌ی سمت‌چپ بالا یا ضربه‌زدن روی I’m OK، صدای هشدار را قطع کند. به‌هرحال اگر اپل واچ برای حدود یک دقیقه هیچ حرکتی را تشخیص ندهد، به‌طور خودکار با سازمان‌های خدمات اضطراری تماس می‌گیرد.

مناند می‌گوید: «پس‌ از افتادن روی زمین حتی نتوانستم به گوشی برسم زیرا در جیبم بود و رویش دراز کشیده بودم. نمی‌توان گفت چه‌ مدت آنجا در حالت درازکشیده منتظر بودم. فهمیدم که نمی‌توانم حرکت کنم و توانایی ایستادن هم نداشتم و درد زیادی در سرتاسر بدنم احساس می‌کردم. هنگامی‌ که با ۹۱۱ تماس گرفتم آن‌ها کنارم ماندند تا اورژانس برسد.»

مناند مجبور شد میله‌ای تیتانیومی در پایش قرار دهد و اکنون درحال بهبود است.

مناند متوجه شد همراه داشتن ساعت هوشمند اپل واچ در روز حادثه چقدر به‌ کمکش آمده، زیرا مدت زیادی از سقوط او نگذشته بود که زنی ۴۶ ساله و دو سگش در همان پارک سقوط کردند ولی متأسفانه او زنده نماند. مناند می‌گوید: «وقتی متوجه شدم آن زن فوت کرده است، با خودم فکر کردم من می‌توانستم جای او باشم چون تنها بودم و کسی در اطرافم حضور نداشت و درواقع کسی نمی‌دانست کجا هستم.»

مناند پس‌ از حادثه‌ی سقوطش، با ارسال یادداشتی از تیم کوک، مدیرعامل اپل تشکر کرد.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین