صدا و سیما از اولین مجری هوش مصنوعی خود با نام «شهریار» رونمایی کرد + ویدیو
صدا و سیما از اولین مجری هوش مصنوعی خود با نام «شهریار» رونمایی کرد + ویدیو

این روزها همه از هوش مصنوعی حرف می زنند و هر روز از یک شاهکار مرتبط با هوش مصنوعی رونمایی می شود. در تازه ترین مورد، صداوسیمای جمهوری اسلامی نیز از اولین مجری هوش مصنوعی خود رونمایی کرده است.

ابراهیم علی‌ برزی مدیر شبکه جهانی سحر درباره حضور یک مجری هوش مصنوعی برای اولین بار در تلویزیون ایران توضیحاتی ارائه کرد.

نخستین مجری هوش مصنوعی در تلویزیون ایران در کانال آذری شبکه سحر

این مجری با نام شهریار در بخشی از برنامه «اسکرین شات» که شنبه هر هفته ساعت ۱۷ زنده از این کانال پخش می‌شود، تازه‌های نرم‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای، پویانمایی و سایت‌های ایرانی را معرفی می‌کند.

با به کارگیری هوش مصنوعی به عنوان یکی از مجریان برنامه اسکرین‌شات، آیتم تازه‌های انیمیشین، بازی‌ها، معرفی نرم‌افزار و سایت‌های ایرانی را اطلاع‌رسانی و معرفی می‌کند.

به گزارشزیرنویس،برنامه «اسکرین‌شات» تلاش می‌کند با معرفی آخرین ترفندهای وب، بازی‌های رایانه‌ای ایرانی ، معرفی انیمیشین ایران و معرفی اپلیکیشین و سایت‌های ایرانی، مخاطبان ترک زبان خارج از کشور را با موفقیت‌های کشورمان در این حوزه آشنا کند.

ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر در گفت‌وگویی دلیل حضور این مجری هوش مصنوعی را این‌طور روایت کرد: این برنامه سراسر به موضوعات تکنولوژی و فناوری می‌پردازد این تصمیم را تولیدکنندگان این برنامه گرفتند که از ظرفیت و امکانات هوش مصنوعی برای اجرای این برنامه هم استفاده کنند. البته حضور این مجری در تمام برنامه نیست بلکه او آیتم‌های برنامه را اجرا می‌کند.

برنامه «اسکرین شات» به تهیه‌کنندگی محمدجواد پاک نفس و اجرای نرگس عاشوری، ­ تلاش می‌کند مخاطبان ترک زبان خارج از کشور را با موفقیت‌های کشورمان در حوزه‌های پویانمایی و نرم افزار آشنا کند.

منبع:تسنیم