ایجاد نخستین دانشکده هوش مصنوعی در ایران
ایجاد نخستین دانشکده هوش مصنوعی در ایران

رئیس کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز اقداماتی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به ایجاد دانشکده هوش مصنوعی اشاره کرد.

حسین کلانتری؛ رئیس دانشگاه آزاد واحد البرز و رئیس کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، در نشست رسانه‌ای نخستین کنفرانس پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن ایران در میان کشورهای شاخص در هوش مصنوعی، افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز اقداماتی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به ایجاد دانشکده هوش مصنوعی اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این دانشکده ۶ هزار دانشجو در ۲۴ رشته مشغول به تحصیل هستند.

به گزارشزیرنویس،کلانتری راه‌اندازی دو رشته جدید مهندسی کامپیوتر با گرایش بازی‌های رایانه‌ای و هوش مصنوعی و رباتیک در مقطع کارشناسی ارشد را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد که از مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد البرز خاطرنشان کرد: در نیمسال دوم در رشته مهندسی کامپیوتر، مکانیک، صنایع، میکروبیولوژی، دروس هوش مصنوعی با کاربرد در این رشته‌ها عرضه خواهد شد.

وی از برگزاری همایش ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: این همایش در محورهایی چون هوش محاسباتی، شبکه‌های عصبی و یادگیری عمیق، یادگیری ماشین و مهندسی رایانش ابری، رباتیک سیستم‌ها، نظریه محاسباتی و سیستم‌های فازی و رباتیک و سیستم‌های چند عاملی هوشمند برگزار خواهد شد.

کلانتری، با بیان اینکه تاکنون ۱۹۴ مقاله برای این کنفرانس دریافت شده است، ادامه داد: در کنار این کنفرانس رویداد عصر امید با هدف فراهم کردن بستری برای عرصه و سرمایه گذاری در محصولات دانش بنیان دانشجویان و جوانان از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه برگزار می شود.

به گفته وی، در رویداد عصر امید دستاوردهای فناورانه جوانان سراسر کشور عرضه می‌شود و این رویداد فرصتی برای شناسایی ایده‌ها و استعدادهای برتر و سرمایه‌گذاری است.

کلانتری راه‌اندازی آزمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر اقدامات این دانشگاه ذکر کرد‌.

منبع:تسنیم