از اهمیت بازی پرسپولیس و الدحیل زیاد گفته‌ایم. همه از وضعیت «یحیی گل محمدی» روی نیمکت سرخ‌ها خبر دارند و داستان «رضا درویش» و اختلافات هم که هست. پرسپولیس باید ببرد تا امیدوار باشد به صعود… همین فاکتورها آنقدر مهم هستند که حواس یک تیم را به طور کامل به یک بازی جمع کنند اما […]

- «بلیت»؛ دردسر جدید پرسپولیس/ هوادار هم پول بدهد هم مراقب جعلی بودن بلیت باشد!

از اهمیت بازی پرسپولیس و الدحیل زیاد گفته‌ایم. همه از وضعیت «یحیی گل محمدی» روی نیمکت سرخ‌ها خبر دارند و داستان «رضا درویش» و اختلافات هم که هست. پرسپولیس باید ببرد تا امیدوار باشد به صعود…

همین فاکتورها آنقدر مهم هستند که حواس یک تیم را به طور کامل به یک بازی جمع کنند اما ببینید در همین چند روز گذشته باشگاه پرسپولیس ناخواسته یا خودخواسته خود را وارد چه حاشیه‌ای کرده است!

پرسپولیس تا به حال دو بیانیه در مورد تقلب در بلیط فروشی داده! چرا؟ در سال‌های گذشته انتقادات بسیار زیادی به نحوه بلیت‌فروشی بازی‌های داخلی و آسیایی تیم‌های ایرانی وجود داشت و بسیاری این ضعف باشگاه و فدراسیون را به نقد کشیده بودند. در این میان باشگاه پرسپولیس که پیش‌تر با انتشار یک اطلاعیه از هواداران خواسته بود بلیت جعلی نخرند، بار دیگر اطلاعیه‌ای صادر کرده که؛

«با توجه به هشدارهای صادره و اطلاع‌رسانی صورت گرفته، باشگاه پرسپولیس و دست‌اندرکاران امر، هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال افرادی ندارند که نسبت به خرید بلیت جعلی و بلیت‌های غیر رسمی از بازار سیاه اقدام می‌کنند.»

در همین بیانیه اخیر هم ابهاماتی وجود دارد، چرا باشگاه پرسپولیس باید توپ را به زمین مردم بیندازد؟ مگر مردم چه ساز و کاری دارند یا چه وظیفه‌ای بر دوش آنهاست که هم پول بدهند و هم مراقب جعلی بودن بلیط‌ها باشند؟ به دلیل نقص سازوکار این سامانه هر شخصی می‌تواند چندین بلیت را بدون درج کد ملی خریده و در ادامه به سایر افراد متقاضی بفروشد. خب مردم چه تقصیری دارند؟

واقعا اینجا سرنا را از سر گشادش می‌زنند! همه جای دنیا کسی که بلیط می‌فروشد؛ چه برای کنسرت موسیقی، چه برای هواپیما و قطار و چه برای سینما یا ورزشگاه، خود در قبال قانون مسئول است. اگر هستند کسانی که بلیط را جعل می‌کنند این وظیفه پلیس و قانون است که آنها را بگیرد. چطور از مردم ناآگاه توقع دارید که خودشان مراقب باشند تا بلیط جعلی نخرند؟ شما باید بلیط جعلی را جمع کنید!

و اما یک ندانم کاری دیگر، قیمت بلیط‌ها سر به آسمان ساییده و دربازار سیاه تا ۱۰ میلیون تومان هم به فروش می رسد. همین چند روز قبل بود که نوشتیم چرا باشگاه پرسپولیس مثل همه دنیا ورود هوادارانش به ورزشگاه را رایگان اعلام نمی‌کند تا از تمام توان و پتانسیل آنها استفاده کند؟ اینجوری دیگر نگران ناتوانی از جلوگیری جعل هم نبودید!

اینجا را بخوانید: بلیت بازی پرسپولیس چرا مجانی نشد؟/ گذشتن از سود ۲۰۰ میلیونی ارزش صدها میلیارد هزینه و بیمه صندلی‌ها را نداشت؟

ظرفیت ورزشگاه آزادی در بهترین حالت ۵۰ هزار نفر است و با بلیط ۲۰۰ هزار تومانی نهایت درآمدزایی این بازی ۱۰۰ میلیون تومان می‌شد. آیا این رقم قابل چشم پوشی نبود؟ تازه همه می‌دانیم کل این پول سهم پرسپولیس نمی‌شد!

اگر آن کار را کرده بودند دیگر هیچ فرصتی برای سودجویان و این داستان‌ها وجود نداشت و تازه هوادار هم با شور و اشتیاق می‌آمد تا به تیمش کمک کند. حال تصور کنید هواداری که بلیط خریده ولی نمی‌داند جعلیست یا واقعی! و برای ورود به ورزشگاه چقدر داستان دارد و در نهایت در شروع بازی چقدر عصبانی خواهد بود! اگر پرسپولیس نیمه اول به گل نرسد، چه بساهمین جمعیت در نیمه دوم عامل منفی خواهند بود!

و در نهایت اگر فکر می‌کنید تمام داستان همین است اشتباه کرده‌اید! همین الان خبر آمد که شورای تامین با افزایش تعداد بلیط‌ها برای فروش مخالفت کرده است. یک ورزشگاه ۷۵ هزار نفری تنها ۵۰ هزار نفر جایگاه سالم دارد و تنها ۲۰ هزار بلیط فروخته می‌شود و با فروش ۲۰ هزار بلیط دیگر مخالفت شده است!

خود همین محدودیت‌ها چقدر در به وجود آوردن بستر فساد و بازار سیاه تاثیر دارند؟ «شاید» اصلاً این ماجرا به باشگاه پرسپولیس ربطی نداشته باشد اما «قطعاً» به مردم هم ربطی ندارد!

منبع: خبـر ورزشی