به گزارش روز دوشنبه ایرنا، « ناصر ابوشریف » در نشستی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای غربی از طرف های موثر در جنگ غزه هستند. وی ادامه داد: جنایات رژیم اسرائیل باعث اختلاف و کاهش محبوبیت بایدن و فشار بر آن شده و چراغ سبز آمریکا برای شروع جنگ، اکنون، زرد شده است.  نماینده […]

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، « ناصر ابوشریف » در نشستی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای غربی از طرف های موثر در جنگ غزه هستند.

وی ادامه داد: جنایات رژیم اسرائیل باعث اختلاف و کاهش محبوبیت بایدن و فشار بر آن شده و چراغ سبز آمریکا برای شروع جنگ، اکنون، زرد شده است.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به تظاهرات مردمی در سراسر جهان در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی اضافه کرد: دولت های عربی و غربی سکوت کرده اند. حداقل کشورهای عربی به ویژه مصر، طرح کوچاندن فلسطینیان را محکوم و با آن مخالفت کنند.

ابوشریف با بیان اینکه، ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، وجهه آمریکا را در جهان خراب می کند، گفت: آمریکا دنبال بازمهندسی منطقه پیش از خروج از آن، برای تمرکز بر شرق دور و چین بود.

وی افزود: آمریکا از طریق عادی سازی و معاهده آبراهام و برقراری رابطه با کشورهای عربی، دنبال مهار ایران و محور مقاومت بود.

 نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه طوفان الاقصی طرح آمریکا برای بازمهندسی منطقه را ناکام گذاشت، اضافه کرد: قرار بود تل آویو مرکز فرماندهی منطقه شود، زیرا آمریکا می داند تنها متحد پایدار و واقعی آن رژیم صهیونیستی است و پایگاه آن در منطقه است، اما طوفان الاقصی، تحقق آن را ناکام گذاشت.

این فعال سیاسی فلسطینی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و دیگر متحدان غربی تل آویو، شریک جرم جنایات رژیم اشغالگر هستند، گفت: دولت های غربی با وجود اتخاذ مواضع فریبکارانه در محکومیت جنایات این رژیم علیه مردم غزه، کماکان به حمایت دیلپماتیک، سیاسی، اطلاعاتی و تسلیحاتی از آن ادامه می دهند.

اظهارات «کریم‌خان» مزورانه بود

ابوشریف ضمن تقدیر از حمایت برخی نهادهای بین المللی از مردم فلسطین، دیدار اخیر «کریم اسد احمد خان» دادستان دیوان کیفری بین المللی از سرزمین های اشغالی را یادآور شد و اظهارات وی را مزورانه ارزیابی کرد و گفت: اظهارات وی بی ارزش است زیرا جنایات رژیم صهیونیستی آشکار و مقابل دوربین ها انجام می شود و مقامات این رژیم به آن اذعان دارند، اما وی مواضعی اتخاذ می کند که ناشی از القائات صهیونیست‌هاست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره وضعیت میدانی رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه نیز گفت: عملیات ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته ساختار قدرت مقاومت را تضعیف کند و مقاومت همچنان دست برتر را در میدان نبرد دارد.

وی به از بین رفتن زیرساخت ها و منازل مردم غزه در بمباران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: تل آویو با به شهادت رساندن کودکان و زنان و از بین بردن زیرساخت های مردمی، می خواهد ما را وادار به تسلیم کند.

«ناصر ابوشریف» در نشستی مطبوعاتی

آتش‌بس موقت مشکل مردم را حل‌ نمی‌کند

وی، نجات مردم غزه را مساله مقاومت دانست و گفت: آتش بس موقت مشکل مردم را حل نمی کند.

این فعال سیاسی فلسطینی درباره سناریوهای دشمن صهیونیستی برای آینده غزه نیز افزود: دشمن سناریو ندارد و سردرگم است و فقط به انتقام گیری فکر می کند.

ابوشریف گفت: علاوه بر طرح کوچاندن، برخی طرح «دو دولتی» یا ایجاد «دولتی فلسطین، اما بدون سلاح» را مطرح می کنند، اما از آنجا که هیچ کدام از این طرح ها، عادلانه نیستند به حل مساله فلسطین منجر نمی شوند.

وی درباره احتمال طولانی شدن جنگ نیز، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی تحمل جنگ طولانی را ندارد و اقتصاد آن از بین رفته است. فشار افکار عمومی جهانی برای توقف جنگ نیز زیاد است و آینده انتخابات آمریکا و سرنوشت بایدن به جنگ غزه گره خورده است، بنابراین نمی توان انتظار داشت که جنگ طولانی شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، مقاومت در مقابل اشغالگری را اندیشه ای در قلب و ذهن همه فلسطینی دانست و گفت: حتی اگر حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت را نابود کنند، نسل جدیدی از گروه های مقاومت بهتر از نسل کنونی، جایگزین آن خواهد شد و شکل جدیدی از مقاومت در مقابل اشغالگری ظهور خواهد کرد.

ابوشریف، حل مساله فلسطین را در گروه تحقق عادلانه حقوق تمام فلسطینی ها و پایان اشغالگری دانست.

وی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر متحدانشان به ارتش یمن یا حزب الله لبنان نیز گفت: تل آویو و متحدانشان دنبال انتقام از صنعا هستند، اما بعید است از تحریم اقتصادی و فشار دیپلماتیک فراتر روند.

این فعال سیاسی فلسطینی با بیان این که آمریکا خواهان توسعه جنگ نیست، گفت: اسرائیل و آمریکا توان ورود به جنگ با حزب‌الله لبنان را ندارند، زیرا آمریکا در اوکراین درگیر جنگ است و اسرائیل هم به خاطر درگیری با مقاومت فلسطین در غزه تضعیف شده است.

اسرائیل توان جنگ با حزب‌الله را ندارد

ابوشریف، حملات کنونی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی را تمرینی دانست و گفت: آمریکا و اسرائیل اگر عقل داشته باشند، وارد جنگ با حزب الله لبنان نخواهند شد.

وی با اشاره به حدود یک قرن تلاش جنبش صهیونیستی در جهان برای زمینه سازی ایجاد و تثبیت رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین گفت: تاثیر حمایت رسانه ای از مردم فلسطین و نشر روایت درست از تحولات و افشای افسانه سرایی های این رژیم، کمتر از حضور در میدان نبرد نظامی نیست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، حمایت محور مقاومت در عراق، یمن، لبنان، سوریه و دیگر نقاط را مولفه مهمی در تحقق پیروزی های اخیر مقاومت فلسطین دانست و گفت: مقاومت به پیمانی که با خون شهدا بسته وفادار است و در مقابل ارتش صهیونیستی، پایداری می کند تا با تحمیل، بیشترین خسارت به این رژیم در جبهه های مختلف از شمال تا جنوب، آن را وادار به تسلیم کند.

ابوشریف، نسل کشی و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه را به نفع این رژیم ندانست و گفت: ریختن خون مردم فلسطین  به نفع اشغالگران تمام نخواهد شد و جهان بیش از این کشتار کودکان فلسطینی را تحمل نخواهد کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی ها از غزه به مصر را یادآور شد و گفت: بمب افکن های رژیم اشغالگر بیش از ۳۰ هزار تن بمب روی غزه ریختند و دنبال ایجاد زمین سوخته در این منطقه هستند و تاکنون چندبار مردم را داخل غزه آواره کرده اند و هدف همه این اقدامات زمینه سازی برای تحقق طرح کوچاندن اجباری است.

«ناصر ابوشریف» در نشستی مطبوعاتی

مصر باید اعلام جنگ کند

ابوشریف به نقش راهبردی کشورهای عربی و اسلامی در جلوگیری از تحقق سناریوی صهیونیست ها اشاره کرد و مسئولیت مصر را در این زمینه یادآور شد.

وی گفت: جنبش صهیونیسم جهانی از حتی قبل از تشکیل رژیم صهیونیستی، طرح کوچاندن فلسطینی ها را دنبال می کرد و مصر باید قاطعانه اعلام کند تلاش برای تحقق چنین طرحی، به معنای اعلام جنگ خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی، قدس را خط مقدم نبرد بین حق و باطل دانست و گفت: اکنون مقاومت فلسطین نه تنها از عزت و شرافت ملت فلسطین، بلکه از امنیت کشورهای عربی و اسلامی دفاع می کند.

ابوشریف، مواضع کنونی کشورهای عربی و اسلامی را در حمایت از مقاومت فلسطین کافی ندانست و گفت: کشورهای اسلامی توان حمایت عملی از مقاومت و فشار بر رژیم صهیونیستی را دارند و باید مواضع محکمتری اتخاذ کنند.

وی با تقدیر از حمایت مسلمانان و آزادگان سراسر جهان از آرمان فلسطین، افزود: مردم کشورهای اسلامی باید به تظاهرات برای فشار بر دولت ها و وادار کردن آنها به کنشگری تلاش کنند.

این فعال سیاسی فلسطینی ضمن تقدیر از حمایت کشورهای عضو محور مقاومت، گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت سیاسی، دیپلماتیک و معنوی آن تشکر می کنیم. دیگر کشورهای منطقه نیز به محور مقاومت و ایران اقتدا کنند، زیرا رژیم صهیونیستی تهدیدی برای همه است‌.

ابوشریف افزود: برخی کشورها، رژیم صهیونیستی را تحریم و روابط دیپلماتیک با آن را قطع کردند که باید این اقدام به دیگر کشورها نیز تسری یابد.  حمایت مردمی از مقاومت به رزمندگان روحیه مضاعف بخشید و این رژیم را در جهان رسوا کرد.

منبع خبر: رکنـا