به گزاش زیرنویس به نقل از العربیه، یاییر لاپید، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رییس جناح مخالف کابینه این رژیم با انتقاد از مدیریت جنگ غزه توسط بنیامین نتانیاهو خواستار برکناری وی از قدرت شد. بر پایه این گزارش، فراخوان‌ها برای کناره‌گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت در حالی ادامه دارد که «یاییر […]

به گزاش زیرنویس به نقل از العربیه، یاییر لاپید، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رییس جناح مخالف کابینه این رژیم با انتقاد از مدیریت جنگ غزه توسط بنیامین نتانیاهو خواستار برکناری وی از قدرت شد.

بر پایه این گزارش، فراخوان‌ها برای کناره‌گیری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت در حالی ادامه دارد که «یاییر لاپید» رهبر مخالفان کابینه، تاکید کرد که اعتماد عمومی و دستگاه امنیتی به خود را از دست داده و باید «از قدرت کناره‌گیری کند».

رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو، با بیان این‌که «هر کس در این راه شکست بخورد نمی‌تواند ادامه دهد»، افزود: «فاجعه (هفتم اکتبر) با نام نتانیاهو ثبت شده و وی اعتماد دستگاه امنیتی و مردم اسرائیل را از دست داده است. بنابراین باید تنها کار شایسته را انجام داده و از قدرت کنار برود».

یاییر لاپید در ادامه اظهارات انتقادآمیز خود علیه عملکرد کابینه راستگرای نتانیاهو تصریح کرد: «وقت آن شده که این کابینه که همانند مجازاتی که به آن دچار شدیم از قدرت کنار رفته و ما را رها کند».

لاپید همچنین نتانیاهو را عامل بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ اسرائیل در دوران حکمرانی او دانسته، و در این خصوص تاکید کرد: «نتانیاهو باید از زندگی ما بیرون برود».

در همین راستا، «شبکه ۱۳» اسرائیل یک نظرسنجی منتشر کرد که نشان می‌دهد ۷۶ درصد از شرکت‌کنندگان تأیید کردند که نخست‌وزیر اسرائیل باید فوراً یا بعد از پایان جنگ از سمت خود استعفا دهد.

۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تأیید کردند که نخست‌وزیر کنونی اسرائیل باید در پایان جنگ غزه استعفا دهد. ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواهان استعفای فوری نتانیاهو شدند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۱۸ درصد معتقدند که نتانیاهو باید تا پس از جنگ در قدرت بماند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند که نتانیاهو مسئول جنگ است، این در حالی است که ۳۳ درصد آن‌ها ارتش اسرائیل را مسئول درگیری‌های جاری می‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان خواهان برگزاری انتخابات پس از پایان جنگ شده‌اند، در حالی که تنها ۲۶ درصد گفته‌اند که کابینه فعلی باید در قدرت بماند.

در مورد اقتصاد نیز ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که سیاست‌های فعلی خوب نیست و تنها ۱۹ درصد ابراز رضایت کرده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی عمومی در پایان اکتبر گذشته، در اسرائیل نیز نشان داد که ۶۶ درصد از مردم خواستار استعفای نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری پس از پایان جنگ شدند.

منبع: مـهر