این موضوع مهم را ایران در نامه به شورای امنیت تکذیب کرد
این موضوع مهم را ایران در نامه به شورای امنیت تکذیب کرد

فارس نوشت: امیرسعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن رد ادعاهای غیرمستند نماینده دائم آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیروهای نظامی آمریکا حضور نداشته است. ادعاهای بی‌اساس نماینده دائم آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به نیروهای نظامی این کشور واکنش جمهوری اسلامی ایران […]

- این موضوع مهم را ایران در نامه به شورای امنیت تکذیب کرد

فارس نوشت: امیرسعید ایروانی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن رد ادعاهای غیرمستند نماینده دائم آمریکا اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیروهای نظامی آمریکا حضور نداشته است.

ادعاهای بی‌اساس نماینده دائم آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به نیروهای نظامی این کشور واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.

در همین خصوص امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و همچنین دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نامه‌های قبلی از جمله آخرین نامه‌های مورخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۸۹۲)، اعلام کرد: مایلم با قاطعیت ادامه ادعاهای غیرمستند علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳ نماینده دائم آمریکا را رد کنم.

در این نامه آمده است: در همین راستا، بار دیگر تأکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیروهای نظامی آمریکا حضور نداشته است.

ایروانی خاطرنشان کرده است: جمهوری اسلامی ایران این ادعاهای بی‌اساس را تلاشی عمدی از سوی ایالات متحده، کشور اشغالگر، برای توجیه و جرم‌زدایی تجاوزکارانه و نقض جدی قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد در جمهوری عربی سوریه و منطقه می‌داند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی نیز روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره ادعای سنتکام مبنی بر دخالت ایران در حمله انصارالله یمن به کشتی‌های اسرائیلی نیز گفت: سنتکام را نیروی تروریستی تلقی می‌کنیم و حضور نیروهای تروریستی سنتکام مخل آرامش و ایجاد کننده بی ثباتی و ناامنی برای کشورهای منطقه بوده است. ادعاهایشان بی سند و مدرک است و قابلیت راستی آزمایی ندارد. از منظر ایران این ادعاها فاقد ارزش پاسخگویی است. 

وی گفت: معتقدیم آمریکایی‌ها اکنون در جایگاه اخلاقی نیستند که دیگران را به اقداماتی نظیر بی ثباتی در منطقه متهم کنند. آمریکایی‌ها یک طرف جنگ در منطقه هستند و مسؤول دو ماه کشتار مردم فلسطین هستند و در جایگاه اخلاقی برای طرح ادعاهای واهی نه علیه دولت‌ها و نه گروه‌های مقاومت در منطقه هستند.

پیش از این هم بارها ایران اعلام کرده بود که نیروهای مقاومت در منطقه نه از ایران دستور می‌گیرند و نه براساس دستورالعمل ایران اقدام می‌کنند. ناصر کنعانی همچنین درباره ادعاهای بی‌اساس آمریکایی‌ها بیان کرد: دولت آمریکا نمی‌تواند واکنش دولت‌ها و گروه‌های مقاومت در منطقه را با اتهام زنی به این و آن متوجه کسی غیر از خودش کند. حضور آمریکا در منطقه مخل امنیت بوده است و حمایت تمام عیار آمریکا از این رژیم مخل ثبات و امنیت منطقه است. 

منبع: اطلاعات انلاین