به گزارش زیرنویس، میثم مظفر در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در تشریح وضعیت قرمز سه پروژه توسعه محلی در سطح شهر گفت: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت، احداث تصفیه‌خانه سازمان آب و احیای آسیاب کهک در منطقه ۲ از پروژه‌های توسعه محلی هستند که […]

به گزارش زیرنویس، میثم مظفر در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در تشریح وضعیت قرمز سه پروژه توسعه محلی در سطح شهر گفت: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت، احداث تصفیه‌خانه سازمان آب و احیای آسیاب کهک در منطقه ۲ از پروژه‌های توسعه محلی هستند که وضعیت قرمز دارند.

وی افزود: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت در تقاطع خیابان چوب تراش و بزرگراه شیخ فضل اله نوری واقع شده و پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد. این طرح با توجه به عرض بسیار کم زیرگذر، لزوم تسهیل در رفت و آمد وسائط نقلیه و براساس خواسته به حق شهروندان، تعریف شده که متأسفانه با گذشت بیش از ۸ ماه از سال پیشرفت فیزیکی این پروژه بر اساس خروجی سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران صفر و به تعبیری دارای وضعیت قرمز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه دوم احداث تصفیه خانه سازمان آب با پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب در خیابان سازمان آب قرار دارد و به جهت تصفیه پساب کانال ابراهیم آباد با هدف آبیاری فضای سبز نواحی جنوبی منطقه تعریف شده است، افزود: متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و در وضعیت قرمز قرار دارد.

مظفر تأکید کرد: بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های محلی اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه های آب و فاضلاب به منظور کاهش ۳۰ درصدی استفاده از آب‌های زیرزمینی در آبیاری فضای سبز و سایر مصارف غیر شرب تا پایان برنامه بایستی جزء اولویت های مهم شهرداری باشد.

وی ادامه داد: پروژه سوم احیای آسیاب کهک در بلوار مرزداران است که در خیابان شقایق واقع شده  و احیاء و مرمت بنای مذکور با قابلیت جذب گردشگر و هویت بخشی به محله صادقیه تعریف شده و چهار میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و در وضعیت قرمز است. بر همین اساس ضرورت دارد شهرداری منطقه ۲ هرچه سریعتر نسبت به حل موانع و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها اقدام کرده و نتایج آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

 

منبع خبر: رکنـا