به گزارش زیرنویس،سرهنگ محمدرضا اکبری روز سه شنبه درباره جزئیات این طرح اظهار داشت: طرح مقابله با سارقان تحت پوشش مامور در راستای کنترل و کاهش آن در آذرماه سال جاری به مدت ۳ روز همزمان در سطح استان‌های هدف به مرحله اجرا درآمد. وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای این طرح ۳۳ سارق […]

به گزارش زیرنویس،سرهنگ محمدرضا اکبری روز سه شنبه درباره جزئیات این طرح اظهار داشت: طرح مقابله با سارقان تحت پوشش مامور در راستای کنترل و کاهش آن در آذرماه سال جاری به مدت ۳ روز همزمان در سطح استان‌های هدف به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای این طرح ۳۳ سارق که سابقه دار بودند، دستگیر شدند، افزود: طبق آمار به دست آمده از این طرح بیشترین آمار دستگیری و کشفیات به ترتیب مربوط به استان‌های البرز، خراسان رضوی و غرب استان تهران است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه پلیس آگاهی غرب استان تهران بهترین عملکرد را در بین استان های هدف به خود اختصاص داده است، گفت: با تلاش کارآگاهان، ۵۹ سرقت در این طرح کشف شد.

وی در ادامه ضمن هشدار به شهروندان در این خصوص تصریح کرد: چنانچه فرد یا افرادی که خود را مامور سازمان های نظامی، انتظامی و دیگر ارگان‌های دولتی معرفی می کنند و تقاضای بازرسی شما را داشتند، از مامور بودن آن ها اطمینان حاصل کنید چرا که سارقان مامورنما با استفاده از سهل انگاری، غفلت و عدم مهارت شهروندان در تشخیص ماموران واقعی از آنها سرقت می کنند.

سرهنگ اکبری خاطرنشان کرد: بدون احراز هویت اطلاعات خود را در اختیار کسانی که خود را مامور معرفی می کنند، قرار ندهید؛ ماموران فراجا برای انجام بازرسی باید حکم قضائی و کارت شناسایی معتبر در اختیار داشته باشند.

وی گفت: همچنین در صورت اخذ اموال با ارزش شما، حتماً می بایست به همراه مامور مربوطه به کلانتری یا آگاهی مربوطه مراجعه کنید و اگر از شما خواست که ساعاتی بعد و یا روز بعد به کلانتری یا آگاهی مربوطه مراجعه شود، به مامور بودن آنها مشکوک شوید.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ماموران آب، برق، گاز و مخابرات در صورت حضور در منازل شهروندان با خودرو و البسه آرم دار حاضر خواهند شد، اگر غیر از این باشد باید مراتب را به ۱۱۰ اطلاع دهید.

 

منبع خبر: رکنـا